bloggenjosse

ÖHHHHHHHHHHHH på mig

Kategori: Allmänt

FAN FAN FAN på mig!! Min mobil har ju laggat lite av och till, bla kunde jag inte skicka sms eller så. Så jag ringde tele2. Det kom fram till att eftersom jag satt saldotak på 200 spänn (men vadå det är jag väl knappast uppe i?) så hade alla funktioner spärrats. FOCK. Jaa säger tele2killen, du har kanske använt internet? Jag tänker tillbaka. Gick jag inte ut på internet ett par gånger medan jag var sjuk? Och lite innan det också? Det kostar 15 kr per mb, tillade tele2killen.

Nu har jag höjt det förbaskade saldotaket till 300 kr (fick inget varningssms vid 200strecket hallå) så nu får jag bita ihop och betala detta och sen leva myyycket spartanskt med min mobil hädanefter. Helvetes helvete.

annars tänkte jag simma idag som jag gjorde imorse men jag känner mig lite förkyld och jag vill inte däcka i sängen igen så jag får stanna hemma. :( Allt går emot mig nu känns det som:( Är inte ens trött så jag kan nog se lite south park. Eller så sover jag förresten.

Note to remember: gå in på internet gör man via datorn!

Kommentarer

  • Tele2 säger:

    Hej Josse,



    Vi på Tele2 tänkte bara informera dig lite om saldotaket. Saldotaket gäller per faktureringsperiod och släpps när den nya fakturan skrivits ut så länge du själv inte ringer 233 och höjer eller tar bort saldotaket.

    När du uppnår saldotaket skickas inget meddelande utan all utgående trafik utom 112 och 233 spärras direkt. Har man fria SMS på abonnemanget eller som tilläggstjänst spärras även dessa även om det är gratis. Du kan inte heller använda GPRS tjänsten även om du har surfpaket. Du kan själv kolla ditt saldotak genom att ringa 233 och trycka 1 i första menyn.



    Gällande datatrafiken så kostar det precis som du skriver 15 kronor per MB. Om man vill surfa från sin mobiltelefon men ha en fast kostnad varje månad kan man lägga till ett surfpaket. Vill du läsa mer om surfpaket kan du gå in på http://www.tele2.se/mobilabonnemang/tillaggstjanster.html.



    Med vänliga hälsningar



    Michaela Lindell, Tele2.

    2010-07-08 | 12:25:28

Kommentera inlägget här: