bloggenjosse

ska bli filmnörd.

Kategori: Allmänt

Hemma nu, känns som jag varit borta forever ungefär! När jag kom hem mötte jag ett städat rum (som Marcus sa att han städat, trovärdighetskänslan är ungefär -27 men jag gillar att han bryr sig!) och en hög med viktiga brev. Bla en trevlig räkning från tele2 som var som väntat skyhög, brev från SU (välkommen tisdagen den 21 september, långt sommarlov?) och lite annat sååe.

Sen när jag gick till affären för att handla hann jag fundera lite. Vad händer om jag inte får något jobb? Nu när jag ska plugga på (antagligen) halvfart, inte börjar förrän 21 september etc. Espresso House har inte svarat, Ridsport kan inte ta emot mig, Waynes har inte svarat. Vad hände med alla jobbchanser jag knyckte i början av juni? Vafan?

I vilket fall skulle jag hållt på med bilder till Djursholms hemsida denna kväll, men jag kom samtidigt på att jag lovat mig själv att bli en vettig människa innebärande att jag ska bli filmnörd och alltså håller jag nu på att skriva ner alla filmer jag inte sett. Jag har redan gjort tre A4-papper och är framme på 1940. Källan jag använder är 1001 filmer du måste se innan du dör, och sen tänkte jag komplettera eftersom bara fancy filmer hamnar i den boken och det finns vissa andra, ansett mindre fancy filmer jag vill se.


Olympia av Leni Riefenstahl. Handlar om OS i Berlin 1938 typ. VILL SE!


Lite pinsamt att man missat Ninotchka med Garbo men snart är min tid kommen! Snart kommer jag droppa oneliners från en film från 20-talet eller lite nonchalant bolla tre generationers regissörer utan att NÅGON fattar vad bildade jag menar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: