bloggenjosse

Åren på Dagy - kommer aldrig igen

Kategori: Allmänt

Kanske upplägg till en ny film? Well judge for yourselves.. Jag har nu lämnat DaGy med blandade känslor, och här är en snabbresumé från mina tre år:

2007-2008 1an
Åh! Ett grönt blåbär som med nervösa steg traskade in i klassrummet på nya skolan på gymnasiet för första gången. Såg ett bekant ansikte, var inte det där den där tjejen som var funktionär på ponnySM och skrattade hela tiden? Snart lärde jag mig namnen på de viktigaste: Amy, Sofia, Ullis och Emelie och det var väl dom jag hängde mest med i ettan (och klagade mest hos över alla jävla naturämnen jag drogs med under denna tiden). Inledde sedan gymnasiet starkt med världens fulaste hårklippning som fick mig att se ut som moster Agdas fula kusin under hela ettan. Gröna bär var vi också när vi anmälde oss till rodden och sedan med darriga ben gick till första roddmötet! Jag tror jag fortfarande har kvar teckningen en kille där gjorde för att visa hur en utriggad fyra ser ut! Det var dessutom 2007 som Emelie släpade med mig till Djursholm, och mitt liv blev därefter aldrig mer sig likt! Under vårtermingen tog jag även emot en portugis och en grek under EcoRocks-veckan och förstörde mitt bett pga cykelolyckan.

Tre minnesvärda redovisningar:
- Neandertalaren med Ullis, har aldrig skrattat så mycket under en redovisning. Efter att jag dragit parallellen mellan likheter hos neandertalare och irländare fick jag inte fram ett vettigt ord längre

- Matte B statistik med Ullis, hehe fast det var ju jag som failade allt. De svåraste matematiska termer jag kunde briljera med var typ plus och minus.

- Antigone med Elna och Amy, allt från de fem hm hm hm:en i början till våra dramatiska utspel var bäst!!


Antigoneredovisning, tja blev det MVG+ eller??


Hah fail med silver i rodd men som sagt vi var unga och gröna..


Asså kolla mig! Kläderna! Frisyren! Plåstret! Efff.... detta var under Eco Rocks när jag snackade om riddarhuset. Jag kunde ju knappt prata pga cykelolyckan men man gör ju sitt bästa


kaffefjortis i Uppsala (det var te, bara coolt med muggen)


yay första klassen...man ser knappt mig men

2008 - 2009 2an
Här kommer ett riktigt mellanår! Bytte naturinternationell plus alla gamla kompisar mot ny inriktning och klass (samsam) vilket passade mig så mycket bättre studiemässigt, även om det tog lite tid att ta sig in i klassen. Jag gjorde typ inte så mycket under hösten? Försökte mest komma in i klassen och fatta vad dom snackade om (många interngrejer). Det gick bättre på våren, Emma och jag började ge oss ut på egna äventyr. Jag började skolka mer under tvåan, något jag inte alls kunnat förut! Övning ger tydligen färdighet alltså! Det var rätt många besök på museer o så pga kulturhistorian för att inte nämna alla tidiga mornar med TiTen....

nästa med Natur
* Mindre att göra i trean tydligen. Eller om det är lokala skillnader på det
* Man får hoppa runt i korridoren och bete sig konstigt samt komma undan med det för att man är naturare
* På naturinternationell får man åka till jättemånga ställen typ Holland och Island

bästa med Sam
* Man slipper det tunga naturämnesblocket samt mattekurserna som ska klaras av på två veckor typ
* Man får praoa
* Ingen blir riktigt förvånad om man hoppar över ett par lektioner eller failar på ett prov=normalt sambeteende



När vi besökte Klara Kyrka till kulturhistorian..


Den väldigt oförberedda rodden där Håkan coxade oss på morgonen till vinst!! Vi börjar lära oss hur man gör!

2009 - 2010 3an
Det här året kände jag klassen och allt kändes rätt bra faktiskt. Förutom skolan då. Något nöt hade sagt att trean var såå mycket slappare än tvåan, och med den inställningen började jag mitt absolut sista skolår. För att avsluta det som en utbränd skolhatare med ingen röst. Heheh. En bra sak med trean+sam är att man har prao på hösten och jag hade på Tösses vilket var underbart. Har haft cravings på att göra massa lattar på rad sen dess. Sedan skulle man ju hitta projektarbete vilket inte var det lättaste, kom på ett tillslut i slutet av oktober. Sedan började jag inte jobba med det förrän i början av februari/mars på riktigt. Man är ju tidsoptimist. På våren hände det grejer! Då började alla slutuppgifter hopa sig samtidigt som en massa skivor, stallet tog tid, vi åkte till Berlin och hade kul och sen var det roddtävling där vi tog grand slam (vann alla tre loppen!!) och sen var det helt plötsligt slut! Hur kan tiden gå så fort?

Tre bästa sakerna med trean
- BERLINRESAN
- praoen på Tösses
- roddtävlingen


Berliin! Wild n crazy (det här är innan kvällen börjat på riktigt hehehe)


Rodden!!


"MEMMMEEEEEEEE...." haha loove

Saker jag kommer sakna med DaGy
- Rodden ofc!
- Alla intensiva pluggtimmar i studierummet i bibblan
- Rita på toalettdörren
- Att krypa för att kunna öppna mitt skåp nej skojade bara det var ju ett jävla helvete det där
- Vissa lärare typ Niklas, SnyggOlof, Sterner tjaa en del alltså!

Farväl skolan! Nu ska jag ut och terrorrisera världen! Eller ja snart först ska jag fira att jag är klar och sova lite.

Kommentarer

  • Soffi säger:

    Åh vad fint, Jossan! Eller asså inte den där bilden (du vet vilken :P) men annars så :D

    2010-06-04 | 13:49:18
    Bloggadress: http://greenshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här: