bloggenjosse

powerwalkat

Kategori: Allmänt

Sa ju att jag inte skulle vika undan för regnet! Tog bara ca 45 minuter på en runda jag springer på 38 minuter. Är inte det rätt bra?? Träffade en söt kissekatt på vägen och då måste man ju stanna och gosa. Älskar katter. Denna var lite skygg först men tricket är att huka sig så den inte upplever en som ett hot, sträcka fram handen försiktigt och eventuellt säga något töntigt typ kooomsidålillakissekatteeen i ljus bäbiston. Efter att första barriären var övervunnen ville katten inte att jag skulle gå. Så fort jag började dra mig undan typ nämna något om att jag hade en kaka i ugnen så började katten genast puffa på mig och stryka sig runt benen så att jag skulle snubblat om jag ens försökte gå. Man är ju så veklig! Självklart stannade jag kvar nån minut till och gosade. Älskar ju katter. Men sen fick det vara! Man powerwalkar ju. Så jag sa bestämt nej nu ska jag allt fara och gick trotsigt iväg.

Kvar satt katten och mjaoade. Typ som Herakles eller vad det var i den där grekiska gudasagan (ni vet när han skulle hämta frun i dödsriket så fick han inte se sig om för då skulle hon dö eller något sånt. Eller så var det en annan saga. Men ni fattar poängen) så ville jag kolla bak men ändå inte för tänk om katten började följa efter mig då? Det gjorde den inte, den satt mest och åt gräs.

Nu tänkte jag i alla fall börja städa ur min bokhylla så jag gör något vettigt idag. Hoppas jag inte hittar något spindelbo bara för då dör jag bokstavligen.


Jag (för några år sen nu) med katten nr 1: Elvira!! <3333

Kommentarer

  • Sarah säger:

    var det inte en kristen historia då en stad brann(?) och man inte fick vända sig om för då blev man till sten? :P

    2010-06-10 | 18:48:23
    Bloggadress: http://saganomsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här: