bloggenjosse

freddie snackar gris

Kategori: Allmänt

Idag var det fläskkött till middag.

Freddie: Pappa vad kommer köttet från?
Pappa: Grisen
Freddie: *tänker* men, hur dödar man grisen?
Mamma: Inte nu
Freddie: Sticker man kniven i den?
Mamma: Vi äter nu Fredrika!
Freddie: Eller kanske man skalar den? Sådär med potatisskalaren och...
Jag: Får jag mjölken??
Pappa: Man skjuter grisen.
Freddie: *tänker* Hm, men då dödar man väl bara sjuka grisar? Som ändå ska dö?
Jag: Vi dör alla nån gång
Freddie: Va? Nä inte jag, jag dör aldrig! jag har sagt till Jesus att han ska låta mig leva hur längesomhelst! Och gör han inte det kommer jag bli sur!
Jag: Jaja. När man blir gammal så..
Freddie: Näh jag träffade en tant som var 200 år och vi dansade och jag lärde henne leka lekar och...

Jag tror min lillasyster har ett sjätte sinne.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: