bloggenjosse

På väldoft kunde jag kanske bli rik om jag hade en liten lavendelfabrik

Kategori: Allmänt

Åh jag bara älskar doften av lavendel!! Finns inte mycket som slår det! Möjligen doften av rosmarin kombinerat med lavendel, som min duschpeeling från kusin Sarah orginalet från HM hade som doft! Tyvärr kommer jag hem en dag och hittar min kära duschpeeling utkramad slängd på golvet, Marcus har duschat precis och har använt ca hälften av flaskan.

När vi var i Berlin gick jag in på the Body Shop och luktade mig hög på badsaltet med lavendeldoft. Helt himmelskt. Man vet inte vart man ska ta vägen så gott det luktar!

Och i förrgår hittade jag till min glädje en liten påse, jag luktar på den och aah såklart det är lavendeldoft! Nu sitter jag här med näsan klistrad till påsen. I'll never let you go påse, i'll never let you go.


Den här fotade jag i somras utanför vårt hus vi hyrde i Provence (visst låter det rustikt och äkta fransk lantkänsla med ordet Provence??) och trädgården var full med mullbär, rosmarin och lavendel. Fatta vilken doft man möts av varenda morgon. Och så dessa fjärilar. Jösses.

Kommentarer

  • CJJJJJJÖÖ säger:

    Gud vad vacker bild! Jossan du måste bli fotograf! Professionell alltså, ha det som yrke. Jag har duschgel och hårinpackning med lavendel, ekologiskt! Mmm.

    2010-03-16 | 23:15:18

Kommentera inlägget här: