bloggenjosse

Gud så skönt det är att springa <3

Kategori: Allmänt

Trodde jag sprang långt idag men nehe. 6 kilometer blev det, visserligen med mördarbacken i slutet där jag gjorde min vanliga rush för att sedan vid huset se att pappa tagit hit någon gubbe som han diskuterade vår uppfart med. Där står dom och diskuterar medan jag kommer uppspringande, högröd i ansiktet med håret åt alla håll, svett som rinner i pannan och en blick som får dem att inte vilja stå ivägen för mig. Det kanske inte är det bästa intrycket man vill göra för gäster men han får väl återkomma imorrn så ska jag förbereda mig bättre.

Det var i vilket fall jätteskönt att springa, sprang i lugnt tempo för en gångs skull och klarade att springa hela hela vägen! och igår klarade jag knappt 5 km! Braaaa :D Och det doftade så gott i naturen, solen stod lågt och luften kändes exotisk och speciellt vid Ekebysjön var det helt underbart fint. Mötte rätt många ute också, vid 19 på kvällen vaknar verkligen amatörmotionärerna i Danderyd till liv!

Så imorrn ska jag lätt springa längre, typ sju km. Och fortsätta att springa hela vägen!! Tycker ändå det var rätt kul att jag sprang långsammare idag+längre och ändå på 35 minuter än igår då jag sprang (ok lite powerwalk också då) på 39 minuter! Tja. Nu ska jag äta och sen ska jag försöka plugga och så ska jag visa bilder jag fotade idag för sånt är kuul.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: