bloggenjosse

triss i guld

Kategori: Allmänt

Åh idag var en underbar dag. Jag var rätt trött i början, men när vi kom fram till roddtävlingen blev jag helt plötsligt supertaggad att äntligen få tävla i rodd igen!! :D

Först var det tjejåttan, där vi redan vunnit på walkover, men för loppets skull skulle tibblekillarna delta i samma lopp som vi fast inte mot oss utan mot de andra killarna i åttan, så man sparade deras tid. Whatever, vi vann ändå över dom med typ en båtlängd ! Asbra!

Sen rodde jag Amy och Annie i killarnas åtta för att komplettera dom eftersom dom bara var fem... jag fick en del luftdrag tyvärr men det kan berott på bristen av balans i båten... I vilket fall skiljde det fem cm mellan oss och Ambassadörsskolan så det blev delad vinst där.

Sen var det paradgrenen hos oss, inriggade tjejfyran!! Superlaget was Amy jag Emelie Ullis och Annie! Och vi körde! Och jag vrålade nåt om att det var sista året! Heh! Och vi vann med typ tre längder från Ambassadörsskolan eller så!!

Så tre guld totalt, plus att lärarlaget vann sitt så totalen vann DaGy (pokal) plus studentregattan. Awesome! Gud vad rektor Håkan var stolt :) Jag med!


svanen


hah kolla mig.. detta är när jag upptäckte att man skulle ha skor när man rodde i fyran :p

pallar inte lägga upp fler nu, måste sova skönhetssömn för imorrn äre studentfoto :(

Kommentarer


Kommentera inlägget här: