bloggenjosse

Körlektioner

Kategori: Allmänt

Har varit så himla trött de senaste dagarna. I söndags var jag fotograf på div 3 hopptävlingen på stallet hela dagen, sedan höade jag åt hästarna på kvällen och somnade pang tjoff vid matbordet när jag kom hem...

Hade iaf körlektion igår! Köra bil alltså, på bilskolan. Jag hade ju kör-sjunga-lektion också. Men det var senare. Jag fick ju som sagt körkortstillståndet i torsdags och var därför tvungen att låtsas att mina kunskaper var därefter. "Njäää vi kör inte här än va, det blir så mycket bilar att hålla reda på!" skrockade lärarn när jag sa att jag kunde testa att köra från garaget ner till vallen där vi skulle öva för "jag har övat mycket under helgen". I vilket fall var han jättebra, lugn, tydlig och konsekvent. Det märktes att jag behöver lite grundligare utbildning, hehe. Men sen vågade han i alla fall låta mig köra upp till Mörby på väg tillbaka, och han tyckte "för att ha kört så lite är du riktigt duktig!"

Sen skyndade jag mig till kören, och stod ivrigt och hoppade på platsen i väntan på SaF. Salem al Fakir alltså. En RIKTIG kändis. När det var en halvtimma kvar ungefär började alla kolla åt ena dörren, och det började tisslas förväntansfullt. Jag såg ingenting. Det enda jag såg var Putte, Lasse och en gubbe som kom in genom dörren med sunkig jacka och såg ut som en alkis.
"Ja här har ni honom" vrålade Putte, "Salem al Fakir!!"

Jag förstod ingenting. Alkisen började buga och såg riktigt lycklig ut. Ungefär som favoritparkbänken blir ledig. Eller Systemet har rea (har dom rea? Mellandagsrea typ?). Och då gick det upp för mig. När jag kisade. Det var ju han! Haha! Och när han tog av sig mössan och sunkjackan (håret var i tofs) så såg han riktigt lik ut sig själv. Och där och då degraderades Putte från TV-kändis till vanlig körledare, medan jag hade den riktiga kändisen lite framför mig.

Han var jättelycklig över våra inlägg i hans låtar, speciellt när vi sjöng Keep on Walking. Efter första refrängen avbröt han sitt pianoklink och hoppade upp och ner i exaltering - "ja, ja, jättebra!!" och klappade ivrigt händerna.

Så nu på söndag både gäller det och smäller det. Körkonsert! Det går inte av för hackor.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: