bloggenjosse

lös hund

Kategori: Allmänt

När jag var på väg till Zäta kom plötsligt en stor hund (vorsteh för er som är hundintresserade) galopperandes emot mig. En lös hund alltså. Jag är inte hundrädd så jag började genast: "oooh heeeej söta hunden.." med risk för att göra bort mig för ev hundägare. Men ingen hundägare kom efter. Vovven sprang i full fräs vidare in i skogen.

Sedan på väg hem, vid precis samma ställe ser jag en lös hund i full fart springa i skogen. "Ah den lösa hunden" tänker jag, och ställer mig sedan och börjar koncentrerat vissla på hunden. Det kankse inte var meningen att den skulle springa runt sådär utan ägare? Efter att ha visslat och precis funderar på att börja ropa typ "Fido! Karo!" så ser jag att hunden stannar. Vid sin ägare. Det var alltså inte samma hund jag såg tidigare. Hundägaren tittar förbryllat på mig och är noga med att koppla sin hund och hålla den på säkert avstånd från mig. 

(gissa vem som var röd som en tomat resten av dan??) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: