bloggenjosse

Men ja för bövlen, Lars!!

Kategori: Allmänt

Nu har jag fått ett till sabla mejl från Lars Linderholm eller vad han heter. Sökte nämligen jobb som kassamedhjälpare till Toys 'r us i Kungens Kurva, men Lars var vänlig att upplysa mig om att jag inte fått jobbet. Två gånger.

Annars ringde dom från Academic Work om att jag ska komma på gruppintervju (inte komma för sent nu!) imorrn på förmiddagen, angående jobbet som brevsorterare (man jobbar 23-06, hehehhe)! Ja, kul! Men! Haken är att man måste studera. Jag sa till tjejen i fånen att jag inte pluggar längre, utan att kursen "slutade" i oktober. Alla som känner mig vet att jag hoppade av kursen i oktober. Det sa jag inte. Tjejen trodde det skulle gå ändå, bara jag hade studentleg med mig, eller bevis på att jag gått kursen. Hmmmmm. Fan. Hmmmmmmmmm. Hur gör jag då? Jag tog inget CSN, jag fick ingen legitimation och främst: jag hoppade av kursen två månader innan den slutade. Så hur gör jag då? Hur gör jag imorrn när Agnes berättar om sig själv, och att hon pluggar halvtid på KTH. Hur gör jag när Pär babblar om ekonomlinjen han går på SU? Vad säger jag? "Eeehhh jaa, man kan ju säga att jag är halvutbildad kriminolog, nästan! Hehehe..."

Det känns ju lite trist och motigt att gå på en intervju till ett jobb jag vet med 95% chans att jag inte kommer få. Bara för att jag inte pluggar. Å andra sidan är detta chansen att slå ur underläge, att visa dem vilken fighting spirit jag kan ha om jag vill!

Fast jag vet inte om jag pallar plocka fram min fighting spirit. Speciellt inte som jag har en massa andra grejer att göra imorrn som känns mer värda att göra halv elva än den där sabla intervjun. Åh.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: