bloggenjosse

musik är det bästa som finns

Kategori: Allmänt

På riktigt. När jag är ledsen eller känner mig nere, utstött, ensam, rädd, arg, glad, festlig, whatever, vad gör jag då? Jo, lyssnar på musik. I min mp3 finns ca 400 handplockade låtar som är noga utvalda, och alla har de ett syfte. De representerar något eller betyder mycket. De framkallar vissa känslor och passar till olika saker. Och jag älskar dem alla. Mina 400 små kompisar. Hehe.

När jag lyssnar på musik lyfts jag upp igen,  och jag känner verkligen att jag kan göra vad jag vill. En väldigt skön känsla.

Har mått illa i flera dagar nu, och det beror itne på att jag gick ut igår, en speciell vecka eller något sånt. Stress kanske? Ångest? Känner mig lite nere också, kanske jag är gravid? Kanske en alien ploppar ut en vacker dag??

Kanske jag borde sova?

PS; Ska köpa en mikrofon den här veckan som jag kan koppla till datorn. Fatta. När jag är ensam hemma kommer det vara en rockkonsert. Det kommer vara fest. Jag kommer vara den superstjärnan jag aldrig kommer bli, och kommer sjunga järnet. Nu jävlar! Karaokequeen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: