bloggenjosse

power till mig!

Kategori: Allmänt

Haha. Nu ringde dom precis från min frenemy Lyssnarklubben.

Värmländsk Lyssnarklubbsgubbe: Ja häj äre Josefine jag talar med?
J: eh ja
VLKG: Ja fö dä ä så att vi gärna vill ge dig ett specialärbjudande eftersom du var mä här förut, nämlien en MARIMEKKOskål å vår mäst populära lyssnarklubbsbok som tack för att du va mä!
J: Hehee, nej jag tror in...
VLKG: PLUS att du får välja tre böcker kostnadsfritt! Ingen bindningstid! du kan gå ur näru vill!
J: Alltså, jag har jättemånga böcker hemma jag behöver läsa...
VLKG: Och det är perfäckta julklappar sörrö, dä ända du behöver göra är att få vår fina klubbtidning och sen kan du gå ur när du vill!
J: Jag gillar inte ljudböcker!
VLKG: Men dä ä ju av Leif GW Persson! Han läser själv upp ur boken! (här skulle vem som helst vikit sig, men inte jag! I'm standing tall)
J: Hehe jaha...
VLKG: Å MARIMEKKO som ä så äxxklusivt! Finfin julklapp dära... 
J: Hm, hehe, nä...nä jag tror det är bra så! Jag behöver verkligen inga skålar och jag vill inte binda upp mig på något.
VLKG: Nähä. Nänä. Men då fåru ha dä så bra (sur)

Ser ni hur smidigt jag nästlade ur mig det där?! Med artighet och precision och smarta ordval - så ska lyssnarklubbar behandlas. Nu ska jag gå en promenad med en hund i snöyran.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: