bloggenjosse

Upp med tupp

Kategori: Fotografier

Japp! Har varit vaken i tre timmar redan, believe it or not. Haha fast jag vill typ gå och lägga mig nu, blev astrött när jag kom hem. Jag var nämligen och fotade en tjej i stallet, sa jag något om det igår? Fast det var inte i stallet utan på en äng som för tillfället var snötäckt. Och det blev jättebra! Vädret var underbart, kunde inte varit bättre. Eventuellt lite rödare himmel hehe nej men det var perfekt. Hästen var snäll och söt och min kamera var snäll och fotade bra. Alla glada och nöjda! I början var det lite virrigt för jag såg att ponnyerna var ute i hagen så eftersom jag var tidig (!!) så ville jag åka tillbaka till stallet för att fota dem, och började därför gå. Lite konstigt att resa sig från busshållplatsen full med folk och´börja gå, när jag plötsligt springer tillbaka till busshållsplatsen för att bussen kommer just då. Alltså jag skulle bara åka en station. Sånt tycker jag är lite konstigt iaf :/

Väl vid hagen hade dom redan hunnit byta hästar, så storhästarna jag fotade igår var ute:( Bara att traska tillbaka då! Photoshooten gick bra förutom att jag tappade mitt linsskydd och fick smärre panik eftersom det inte finns något UVskydd på objektivet jag använde (vårt ((pappas)) telezoomobjektiv) och händer det nåt med linsen då är allt paj. Så jag fick borsta bort snön och hålla huvudet kallt. Och linsen torr. Lite riskabelt det där, tänker alltid att "tänk om objektivet faller av!" eller så. Jag ser framför mig hur det roterar i luften i slowmo innan det kraschar i marken och det låter som när en spegel går sönder och allt går i flera tusen bitar.

Fast så tänker INTE en proffsig fotograf, vilket jag är!


Typ såhär är fint! Denna bild är dock från i januari i år när det var så mycket snö. Om ni minns.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: