bloggenjosse

upptagen fototjej

Kategori: Allmänt

Jag gillar att blogga i listform, det är lättare att komma på grejer. Säg till om det är opassande eller fult! Då får jag se om jag ändrar mig.

* Jag är jätteupptagen just nu, eftersom jag håller på att distribuera foton till alla som beställt från tävlingen i söndags. Det är ett heltidsjobb förstår ni! Jag lägger mig två och går upp tio och jobbar med fotona non stop om jag inte ska iväg nånstans. Jag måste gå igenom alla 2000 bilder, välja ut bilder till rätt personer, förminska och sätta på logga, skicka testbilder, redigera dem (när de fått ok) och sen (när jag fått betalning) skicka iväg dem. Utöver detta ska jag uppdatera galleriet på hemsidan (DRK's alltså, min går ju åt helvete), och då måste man göra samma procedur. Sen är min dator väldigt seg och det tar aslång tid att göra allt det där.

                                       
                                        testbild.

Sen måste jag bestämma hur mycket jag ska ta i betalt också. Det är jättesvårt ju! Jag fick en prisguide av kusin Sarah's pappa, men den känns mest som det gäller för fotografer som försörjer sig på detta (eftersom det fanns alla möjliga sätt att ta betalt på, hehe bra att veta iaf). Dessutom hoppas jag folk förstår att jag är en enkel hobbyfotograf. Jag har inte världens bästa kamera eller fancy ljusstarka teleobjektiv, och jag är inte så jättebra på att fota än. Å andra sidan handlar det väl om tillgång och efterfrågan, som pappa sa eftersom i princip ingen annan fotade då. Jag har kontrollen ju! Hehe. Då får dom väl skylla sig själva.. men jag har tänkt att till DRK'are och mina kompisar ska det vara billigare. Kanske 50 kr/bilden till alla andra? Det känns ändå rätt dyrt. Fast betänker man tiden jag lägger ner på det blir det rätt billigt ändå.

* Jaja, annars är dagens planer:

- Fixa bilder till kl 2
- Åka till Frasse kl 2, fixa, rida
- Mamma hämtar (KOLLA UPP) kl 5
- Jag kör till stallet
- Luciaträning för barn i stallet
- Hem, fortsätta med bildeländet

* Vill se Harry Potter! Inte för själva filmen egentligen utan för hela processen att gå på bio. Det är så mysigt och längesen! Jag och Sarah ska gå! På tors!

* Emma Watson-bilden blir väl sådär... satt och gjorde om samma streck till munnen i ca 40 min. Sen måste man ta en paus och göra något annat, sen kan man gå tillbaka och då se hur det ser ut. Men den börjar ta sig nu iaf. Jag ska sudda ut konturerna till munnen så hon inte ser ut som Charlotte Perelli (Nilsson) -99.


Denna ritar jag av. Jättefin bild (foto: Ej jag!), men blir min avritade lika bra?! Återstår att se! (Spoiler: nej.)

* Vill ha en mick nu! Och måste börja förbereda mig mentalt på julen! Men alla fotogrejer är ju ivägen! Damn!

* Nä nu ska jag minsann fortsätta. Cashflow snart!

 

Kommentarer

  • Jessie säger:

    Va e de jag läser har du börjat sälja bilder!:D

    va tar du betalt för dem? vart finns tjänsten? vill se!!! tror vi betala ca 100-200kr per bild för sådant i frankrike så du borde kunna tjäna bra!:D

    2010-11-26 | 15:31:49

Kommentera inlägget här: