bloggenjosse

keep on walking

Kategori: Allmänt

haha haha haha ah, ja det var den auditionen det!

Såhär, jag kom dit tjugo min för tidigt efter att ha sjungit på cant buy me love hela dagen (och glömt hur andra versen börjar femtio ggr), satt och var asnervös medan jag hörde folk som sjöng jättebra sjunga upp. Just när jag tänkte att det kommer aldrig gå, är för nervös så kommer körledarna in, Putte (känd från tv!) och lasse in. Vi hade världens uppsjungning, det kändes skit i halsen eftersom jag var helt torr i munnen och hela kroppen skakade.

Så var jag förstås nr 2. Man kan tänka att det å ena sidan är skönt att få det gjort, å andra sidan vill man ju låta allt smälta in så man fokuserar mer på vad man ska göra. Jag ställde mig mekaniskt på scenen, och putte (känd från tv!) frågar vad jag ska sjunga.
"ca..can't buy me love!" piper jag.
"Jaha, bara versen då?"
"Eh ja"
" Eller du ska inte blablabla (här hörde jag inte vad han sa för min nervositet började sudda ut mina sinnen som upptar information)"
"..." Jag var så nervös. Och varför fan satt han där och skrattade och skämtade?? jag ville ju bara få detta överstökat!
"Kör när du är redo!"

Det behövde han inte säga två gånger! Jag körde igång direkt i hundraåttio, och Putte (känd från tv!) spelade nästan knut på fingrarna. Som befarat tog det stopp i andra versen. Hur fan börjar den??
Plågat vände jag mig mot Putte (känd från tv!) och  Lasse. Men ingen hjälp där inte.
"Du stressar lite!" sa Putte smått irriterat (?). Haha. Jag hörde inte ens pianoklinket i mitt överbelastade huvud. Istället fick jag en textlapp (man fick ha text, det är ingen jävla idolaudition) av en av de andra sökande. Så fick jag köra verserna om igen och kände att det inte gick så bra det här. Kunde inte hålla takten och fy faaan vad nervös jag var.

Så nej, ingen solistgrupp för mig i år. Jag hade verkligen försökt förbereda mig på att det är svårt att gå vidare, och att jag är jättenöjd bara jag vågar stå på scenen och blabla, men det är klart man känner sig besviken. Annars har man ingen viljestyrka! Men jag försökte trösta mig med att nu sjöng jag faktiskt inte så bra som jag kan, när jag inte är nervös. Hade jag inte varit nervös och sjungit jättebra men ändå inte gått vidare hade det känts förjävligt! Så det är väl rätt okej ändå... Men jag kommer nog vara lite sur någon dag antar jag..

Sen när jag gick hem kom jag på att låten Keep on walking är väldigt bra och passar in på den här situationen.
Kan visa:

I was aiming for the sky (tänkte att solistgruppen verkar ju vara en kul grej spec som jag älskar att sjunga)
Ended up flat on the ground (Njä det gick inte så himla bra på audition, rätt åt helvete faktiskt)
But once again the sun is rising (Jaja, en ny dag imorrn och det kommer fler chanser, det här var bara övning)
I better keep on walking, keep on walking (så jag fortsätter sjunga! För fan)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: