bloggenjosse

Stoppade Uggla

Kategori: Allmänt

Ni kanske inte vet att Magnus Uggla bor i mina hoods? I vilket fall skulle jag köra till affären för att handla, (i vår splitternya bil, fett skön att köra!) och i parkeringshuset måste man stanna vid ingångenoch ta en biljett. Sånt är lite klurigt, och jag råkade glömma det och stannade förstås typ en meter ifrån parkeringsautomaten. Så började jag backa och greja medan pappa nästan slet sitt hår i rädsla för att jag skulle råka repa bilen vid staketet (no worries!). Så kommer en bil bakom och står och ser lagom otålig ut. Efter lite backande lyckas jag peta ut en biljett, och när jag ska starta glömmer jag förstås (??) vart gasen sitter och trycker på kopplingen istället så jag rullar bakåt.
"Bromsa!!" tjuter pappa, men jag lät det förstås inte gå så långt utan gasade fort in i parkeringshuset.

Det är först senare som pappa upplyser mig om att det var Uggla i bilen bakom. Jaja whatever man behöver inte ha så bråttom jämt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: