bloggenjosse

Kriminologi.

Kategori: Allmänt

Fan. Fan fan FAN. 

Kalla mig lat eller slö. Men alltså, jag orkar inte med kriminologikursen längre.

Vårterminen i trean var den värsta i mitt liv. Jag pluggade 24/7 samtidigt som jag försökte leva lite studentliv med fester etc SAMTIDIGT som jag ville vara aktiv i stallet med usek, aktiviteter, ridning, tävlingar, fotning etc.
Såhär blev det: Jag var sur som fan hemma hela tiden, jag hade en klump i magen av ångest i skolan och utanför skolan, jag grät nästan efter varje ridlektion för att jag kände mig så värdelös och sönderstressad. Jag pluggade hela nätter och sov knappt alls.

Därför lovade jag mig själv att jag skulle ta en paus efter gymnasiet. Jobba, eventuellt läsa nån kul kort kurs och sedan på våren åka utomlands och jobba. Nu har jag börjat kriminologikursen, med folk som snackar om hur de fuskar med att inte betala tvlicensen, och börjar även bildberättandekursen samtidigt som jag tagit på mig väldigt mycket projekt i stallet eftersom jag "ändå inte gör något" samtidigt som jag försöker hitta så många jobb som möjligt för att tjäna pengar.

Kriminologikursen är för jävlig. Inte nog med att kurslitteraturlistan var fem mil lång, det är föreläsningar i princip hela tiden med uppsatser varje vecka PLUS att jag nu har ångest över att jag inte kommer klara kompletteringsuppsatsen och på så vis inte klara en examination och på så vis få IG på kursen och på så vis slösat bort en hel termin i mitt liv på att stressa ihjäl mig.

Inte riktigt vad jag behöver som nyexaminerad skoltrött unge. Det värsta är att mamma är så himla på om att jag måste läsa klart kursen. "annars ger du ju upp!" Jag funderar på att kidnappa mamma och sätta in henne i kursen istället för mig, så kan hon hjälpa mig att inte ge upp. Dessutom kallar jag det inte att ge upp, jag kallar det för att rädda mig själv.

Det var inte det här jag ville göra under hösten 2010. Jag ville inte att den där stressklumpen skulle återkomma. Jag ville ha en lugn höst, göra vad jag ville (men sådana saker som jag tycker är kul då, typ odla intressen), jobba, tjäna pengar och planera mitt liv i stillhet.

Snälla, låt mig få slippa kriminologikursen. Jag kan läsa den när jag känner mig redo men just nu är jag inte det. Amen.

Kommentarer

  • Amy säger:

    Jag förstår precis vad du menar och jag är så glad att ha sluppit undan. Och oavsett vad din mamma säger, det är itne att ge upp! Speciellt itne när det är en terminskurs som du ändå tog som något roligt? Och d eser ju inte bra ut alls att ha en klar kurs med IG, så du ska göra d som känns rätt för dig, för d där låter skitjobbigt!

    2010-09-24 | 14:26:32

Kommentera inlägget här: