bloggenjosse

vart på kören

Kategori: Allmänt

Jag var faktiskt en av de första där, konstigt nog va! Min mobil går sju minuter fram så jag var precis i tid :p I vilket fall blev jag först lite överraskad eftersom medelåldern på kören var typ 35. Men men, jag tog min plats i sopranfältet(stämma 1) och hoppades att allt skulle gå bra.

Körlektionen var blandad, väldigt kul med alla sånger etc men jag höll på att avlida pga alla tanter som skrattade åt de dåliga skämten körledarna körde. Var tredje mening skrattade 35+arna åt, medan de permanentade lockarna hoppade runt huvudet. Typ. Och jag vet inte om det är bara jag och min själ som är typ fylld med hat men det låg nån sorts äcklig "vi-älskar-alla"stämning i hela rummet och alla skrattade hela tiden åt knasiga saker som körledarna gjorde/sa och skulle säkert citera dom på fb när dom kom hem. Droppen var nästan när en snubbe räckte upp handen mitt under repet av Cant buy me love och frågade om man skulle uttala det lavv eller lööv.

jaja jag får koncentrera mig på sången för den var ju kul! Ska försöka sikta in mig på solistgruppen, inte för att jag vill sjunga solo men dom är bara fyrtio pers typ och här var det kanske dubbelt så många =hälften så många jobbiga tanter etc

Kommentarer


Kommentera inlägget här: