bloggenjosse

alla dessa radiostationer..

Kategori: Allmänt

Tog mig upp för att jag blev sur, ska försöka samla mina tankar i mitt mosiga huvud för att skriva ihop ett irriterat inlägg..

Är ju däckad i sängen. Så det roligaste jag har för mig är att lyssna på p4 radio sthlm, vilket inte är så fel. Det är min favoritkanal, dom har en bra blandning av nyheter, musik och samhällsprogram samt INGEN reklam. Fan vad skönt. Just nu är det tyvärr barnradio i p4 vilket jag inte tycker är det roligaste, och efter det kommer finska nyheter. Så det blir en paus från kvart i sex till typ sju. Vad lyssnar jag på då?

Absolut inte någon reklamradiostn. Så himla jobbigt att stå ut med programledarnas iqbefriade program samt reklam reklam reklaaam och samma låtar om och om igen. p1 brukar funka om det inte är något för segt program om rhododendrons rötter. Men jag tänkte ge p3 en chans. Lyssnade en hel del på det i tvåan faktiskt. Lite för hipster för min smak men det kanske funkar ett tag?

Hamnade mitt i något töntigt debatt/tre-töntiga-"tyckare"-tycker-till-om-saker-program. Kastades mitt in i nån analys av vad SvD:s ledarskribent skrivit om londonkravallerna, enligt honom berodde det inte på klasskillnader (när man fick höra honom säga detta fnissade alla tre tyckare högljutt) utan mer på ondska i personen i sig. Kanske inte den bästa slutsatsen, men man kan i alla fall ta det på en vuxen nivå. Nu satt alla tre och sa "hehe, tja, lixom bah *smack smack* (tuggummi) det där var väl lite konstigt." "EHHH ja inte riktigt THE SMARTEST THING TO SAY assåe... SvD har typ konstiga idéer" "aa jag kan med all forskning i världen som källa säga att tex på en plats med flest vapen DÖR flest människor på. TRUE STORY. *smack smack*"

Gah förstår ni nivån?? Sen skulle hipstertjejen löjliggöra petter för att han skrivit in till P3 för att kolla om han kunde dra ihop någonting för att samla in pengar till svälten i östafrika. "Ameh, som att de som SVÄLTER och DÖR i afrika, som att deras högsta önskan typ skulle va att petter gjorde en sång till dom??? EH??"

Åh dessa utseendefixerade hipsters!!! Sen lyssnade jag lite på deras nyheter, ingen språkligt hög nivå där inte. "En ung kille blev idag häktad för brott han gjort i veckan blablabla" eller "såna som pluggar till lärare måste skaffa leg blablabla".

Tacka vet jag P4 radio sthlm!! Ska nog stänga av radion och ha det tyst ett tag. Tack för mig// hostande surtant

Kommentarer


Kommentera inlägget här: