bloggenjosse

mina jag och herr imse

Kategori: Allmänt

Usch hörni, tänkte på det att det är höst nu. Ojämnt årtal. Ni vet vad det betyder va? Har börjat bli paranoid nu, kollar fönstrena, väggar, tak och golv lite närsomhelst bara för att försäkra mig om att det inte sitter någon äcklig jävel där, redo att ge mig en hjärtattack. Jag pratar förstås om alla spindlar. Huuhh jag vill knappt skriva ut ordet!!

Gick in på flashback (som vanligt nowadays känns det som) och ville läsa om något normalt eftersom det mesta som skrivs där är rätt störda saker, så jag gick in på husdjursforumet. Och där fanns en tråd: "spindel eller skorpion?". Jag och min skräckblandade förtjusning!! Den som gör att jag smygkikar mellan fingrarna när jag vet att en spindel är på väggen, och sedan dör av blotta anblicken, den som gör att jag ser på den där skräckfilmen även fast jag får kvällarna förstörda av ren paranoia i veckor efteråt. Jag klickade mig in där i alla fall, tack och lov kan ju inga bilder läggas upp i inläggen. Nån snubbe som ville ha en spindel eller skorpion, men nu funderade på spindel kanske. Alla hyllade hans beslut. "Köp en spindel, lätt coolast fast dom är jävligt svåra att ha stilla speciellt om det är en jägarspindel" (jag förstår inte att jag ens skriver ut namnen här, jag ryser bara jag ser dem. Jägar-- har ni hört??

En kille sa att hans kompisar hade t*r*ntellor, och de brukade lägga dem på folk när de inte såg. Ungefär där slutade jag läsa tråden och medan jag vrålade "FYFAN" för mig själv bytte jag raskt ämne. Haha, alltså. Det där är SÅ elakt. Skulle nån göra så på mig skulle jag seriöst dö på fläcken. Det är också det som är en av mina största rädslor. Tänk om man kommer hem till nån, kanske ens dejt eller så. Så äter man middag och ser på en film eller så, så säger han helt plötsligt, "vänta, jag ska visa dig någonting" och KOMMER UT MED EN SÅNDÄR JÄVEL.

Husspindlar är en sak, visst är de vidrigt stora och äckliga och i stundens hetta sas så skrämmer de mig lika mycket som vilken tropisk spindel som helst, men skulle jag se en riktigt stor (tropisk) spindel, damn. Jag skulle dö. Ojojoj. Nu måste jag lugna ner mina nerver en smula.

Ingen bild här btw av naturliga skäl. Känns lite random att lägga in en bild på en blomma också bara för att. Så,

Kommentarer


Kommentera inlägget här: