bloggenjosse

natt med frukostbuffé

Kategori: Fotografier

Klockan är ett och här sitter jag på mitt rum med en jävla frukostbuffé. Det är varm choklad, en bulle, en rostmacka och en skål müsli och yoghurt. Kan förklara.

För typ tjugo fick jag världens illamåendeattack och samtidigt började min mage eka väldigt tomt. Jag kunde inte urskilja om jag var hungrig eller mådde illa så jag tog det säkra före det osäkra. Gjorde en kopp te, luktade på den, mådde illa av ingefäredoften och hällde ut eländet. Gjorde kopp choklad, och medan jag rostade mackan blev jag stört sugen på en skål yoghurt med müsli. Dumt att slänga en macka med världens potential tänkte jag sen, plus att jag allra först värmt en bulle. Så här är jag nu. Och ska se Veronica Maggio sjunga falskt på yt. Imorrn tänkte jag både äta mindre och sluta bittra ner mig. Älskar måndagar.

Annars är jag rätt nedslagen. Fick läsa på en blogg precis något som antydde att det var något Drabben på mitt gamla stall DRK, samt gamla hästen Calippo. Messade Emelie som bekräftade att Calippo ska tas bort på fredag. Fan också. Det är den äldsta hästen där om jag inte sagt det? 27 bast. Efter att jag suttit och stirrat in i väggen ett tag slog det mig att han blir en legendar, som om han redan inte har samlat legendpoäng nog. Han kommer ju med i 27 club. Cool häst det där. Och jag är så ledsen att han tas bort.

Så jag hoppas nu att det inte är något fel med Drabben, även fast det inte verkar så ljust. Han sitter här bredvid mig som affisch på väggen. Så jag bestämde att om jag inte drar till stallet imorrn åker jag på tisdag. Måste få hälsa på honom innan det händer något.


Alltid när jag tänker "bild på Calippo" återkommer jag till den här, en av de första jag öht fotade på honom. Topp tre av alla mina hästbilder faktiskt. Visst är hans öga häftigt? Och ändå har jag inte lekt alltför mycket i ps!


Och här är han, samma som hänger bredvid mig nu på väggen. Min älskade Drabiozo. Den här är nog också topptre av mina bilder, han blev så himla fin här. Fan även om jag lämnat DRK, han får inte försvinna!! han är yngre än mig banne mig!! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: