bloggenjosse

shoppinglista

Kategori: Allmänt



Haha är jag inte modebloggig så säg?? letade lite på H&Ms hemsida (orkar aldrig vara så ambitiös att jag kollar runt på alla sidor som finns) och plockade ut vad jag typ behöver/favoriter. Och klistrade in på paint. Därav den något amatörmässiga bilden.

I vilket fall är det jeans jag är i störst behov av. Tyvärr är det mestadels på weekday som jag hittat de bästa jeansen, där har de typ EN modell i längd 36. Det finns kanske någon till, med anorexiabredd vilket inte riktigt är aktuellt för mig just nu. Har såna problem att hitta jeans! I vilket fall, om de är "slim fit" så gör det inte så mycket om de är lite kortare. Annars brukar H&Ms jeans sitta rätt dåligt öht tycker jag, men jag har ju mina svarta favoriter därifrån som faller ihop vilken sekund som helst. Jag TROR att de är de längst ner i vänstra hörnet, men jag har letat som fan i alla HMs efter nya och inte hittat så jag får se...

Sen måste man ju ha en ny ytterjacka. Vet inte vad som är trendigt, så jag går efter hur jag vill se ut. Som varje höst vill jag se jättefäshion ut. Jag har någon drömsk bild över mig smal och sval som fladdrar runt på trottoaren på Östermalm typ med en fäshion väska på armen (min Mulberry skulle funka) och lite dova höstfärger, polotröja, stickat, lite skinn och massa höstlöv runt omkring och en murrig höstdoft i luften. Det måste vara regn då också! Eller regntunga moln ni vet. Ja, så vill jag i alla fall se ut. Så frågan är om jag ska satsa på någon mörkblå (det var så chict med guldknappar-mörkblått!) eller kanske en beige trench?

Polotröjor är jag helt kär i, har inte hittat min perfekta än men jag letar. Vill helst ha nån lite grövre stickad än de jag hittat, men den där mörkblåa är fan snygg den med. Sen är fjärilströjor min typ guilty pleasure, jag har flera såna men den där färgen var jättesnygg och åh! Boring. Väskan var fin också, eller hur? Måste ha nån med lite längre handtag, har ingen sån. Även fast det bara är läderimitation.

Måste fixa pengar också. Kanske borde göra min lista nu över "hitta 5 sätt att tjäna pengar snabbt o lagligt på". Hm.

Förresten är det lite kul, jag tror alltid om jag ser typ en snygg tröja på en modebild att man får hela utseendet på köpet. Så är det ju förstås inte, vilket jag lite snopet inser när jag kommer hem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: