bloggenjosse

sommaruppehåll

Kategori: Allmänt

Har faktiskt inte sett alla nya southpark-avsnitt förrän idag,  när jag nu har tid att se dem. Har tyckt att hela säsong 15 (och delar av 14) varit rätt crappy om man jämför med de bästa säsongerna någonstans vid typ 6-7-8, så jag har helt enkelt inte orkat.

Men en från säsong 15 som handlade om det kanadensiska bröllopet (rippat från det brittiska) var rätt bra faktiskt! Sedan såg jag det sista avsnittet (You're getting old) som kommit ut hittills, och shit! Har varit med om sorgliga avsnitt förut, typ Kenny Dies men här blev man helt tom! Det var som att Trey Parker&Matt Stone förklarade i klartext hur trötta de var på att jobba med serien. Och eftertexterna var helt tysta efter att Fleetwood Mac-låten tystnat! Är detta alltså slutet för South Park?? It cannot be! South Park är min guilty pleasure, eller inte ens guilty, hehe men ändå! Fick kolla runt lite på forum och på intervjuer med dem för att inse att de faktiskt har kontrakt med Comedy Central till 2013, så en säsong till borde de hinna med.

Men man tycker ändå att det är bra att de inte tuffar på i all evighet som något uttjänt rockband. Allt har ju sitt slut så att säga.

I vilket fall tänkte jag nu när jag sett alla avsnitt som går att se SE OM alla säsonger!! Fram tills i oktober då serien återupptas (OKTOBER!! evigheter till dess!!) Hehe! Eller i vilket fall de bästa ur varje säsong. Längtar redan, woho.

Annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra med min dag idag. Har tagit det pensionärslugnt, kollat jobb, ätit rätt konstant (det där också..), uppdaterat min mp3 och kollat runt på sidor. Finns det något vettigt man kan göra när man knappt får gå utanför huset? Nej. Så jag borde inte ha dåligt samvete.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: