bloggenjosse

time to pretend

Kategori: Allmänt

Ok hörni! Fan vilket väder vi har. Solglimtar förstör denna dag som startade med världens potential. Vaknade nån gång vid halv sju av att det spöregnade, och en våg av lycka sköljde genom mig. Nästa gång var det klarblå himmel. Sov rätt dåligt inatt btw, hostade som fan.

Men det var inte det jag tänkte sitta och negga om! Faktum är att jag inte tänkte sitta och negga alls i detta inlägg! Flashback, min räddare och trogna livskamrat full med visdomsord har ännu en gång satt mig på plats. Jag kollade under fliken "arbetsmarknad" (uppgiven av arbetslöshet som man är.Visserligen har jag ju nu ett jobb men det känns inte som det eftersom jag inte kunnat börja jobba än) och där fanns en tråd som gnällde, typ som jag, över att det inte är så jävla lätt att bara "ta" ett jobb. Jag höll med TS till 100% och satt och kände mig ömklig. Men resten av inläggen var sura workaholics som inte varit arbetslösa en dag efter studenten. Och något i deras många "shape-up-för-fan"-ord fick mig att faktiskt ta mig samman. Så jag gjorde en lista över extrajobb jag kan söka, utöver min vikarietjänst. Nu har jag en fin lista med nr att ringa på samtidigt som jag har reggat mig på flera sidor etc. Lite som jag jobbat förut fast jag kontaktar företagen direkt!

Sedan läste jag i en förträfflig läsa-tankar-bok som jag fått låna av Ullis ett piggelinknep, alltså hur man låtsas vara glad fast man inte är det! Om man är som typ jag. Man tänker bara glada tankar och LÅTSAS som att världen är underbar, och vips känns det faktiskt lite bättre! Det ska jag göra varje dag, pallar inte vara så deppig längre.

Idag ska jag kanske titta på någon film, rita en häst, ringa försäkringsbolaget, ringa jobb och baka bröd. Och försöka lägga mig i tid. Sen ska jag försöka sjunga lite på en avskiljd plats. Jag mår aldrig så bra som när jag får sjunga ostört. Det är verkligen golden moments of my life. Vilket påminner mig om att jag kanske ska anmäla mig till kören igen? Behöver ju inte försöka platsa i en solistgrupp, det var ju så himla kul förra gången bara det att sjunga i kör! Hm. Mamma kanske kan sponsra med avgiften.

Sen tänkte jag försöka fixa lite frilansuppdrag. Typ skicka teckningar till Min Häst eller så. Någon måste ju vara intresserad.

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Första stycket <3

    2011-08-28 | 23:45:56
    Bloggadress: http://greenshoes.blogg.se/
  • Jessie säger:

    Klart någon måste vara intresserad av dina teckningar, dem e jätte fina!!!!! krya på dig gumman och lycka till med det nya jobbet:) ha det så kul föresten think happy thoughts so som de säger i zoolander;)

    2011-08-29 | 17:33:35
  • Carro säger:

    Nej Jossan! Kyrkokören! Den är gratis! :D

    2011-08-30 | 14:10:40

Kommentera inlägget här: