bloggenjosse

fjälleen

Kategori: Allmänt

imorrn åker vi! Jag ska eventuellt få köra liten bit :D Det känns som att vi åkte väldigt sent till fjällen i år, och det kan visserligen stämma, för kollar jag i min dagbok har vi alla fyra år tidigare redan varit framme vid den här tiden.

Apropå min dagbok. Igår var sista dagen jag skrev i den (jag ljuger nu, skrev ej pga att jag sov hos ullis men jag skriver ikväll). Den dagen har jag tänkt på, ända sedan jag fick den 2005. Jag tänkte att om fem år är boken slut, och jag räknade på fingrarna och kom fram till att jag skulle vara 19 år då. "oj nitton, det är mycket" tänkte jag storögt. "undrar vad jag kommer ha gjort då". Och nu är jag här. Och har inte gjort något speciellt. Eller åstadkommit så mycket.

Det är kul egentligen hur fort fem år går. Och även om jag ändrats mognadsmässigt på fem år har jag inte gjort särskilt mycket. Livet har ju rullat på och jag har gått i skolan och varit snäll så. Det är ju nu och fem år fram jag egentligen borde undra vad jag hittar på. För nu är min tid så osäker! Äh nu spar jag alla djupa tankar till en annan dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: