bloggenjosse

bicikletas on the road!

Kategori: Fotografier

Jag har ju fått jobb om ni inte visste det! I en tantklädbutik (100% lin, kom in nån gång så kan jag hålla föredrag) i Gamla Stan. Så där ska jag jobba till 30 aug. Waynaren har jag inte hört röken av, inte heller orange juice bar som jag var på intervju hos i förrgår. Igår var jag även på intervju hos VRE Education, och fyfan vad taggad jag är på det!! Fatta hur mysigt att leda en tredjeklassare eller något med massa gulliga barn som inte kommit in i den där kaxiga åldern utan bara är barnsligt nyfikna och tycker att fröken är jättesmart. Så hoppas på det!

I vilket fall cyklar jag ju till jobbet varje dag. Har inget busskort så det får bli cykeln. Tar väl 30 min in, 40 om det är motvind (fyfan vad segt att cykla i motvind!!) så det är rätt bra. Jag har blivit så himla cyklig. Ni vet fått världens cykelattityd och allt. Jag kommer susande på cykelbanan vid Roslagstull och himlar med ögonen åt fotgängare som vinglar ut i mitt körfält, flyttgubbar som lämnar plats åt cyklisten åt andra hållet (genom att stå ivägen för mig så jag måste bromsa in) och annat pack man får stå ut med när man cyklar på allmän plats. Folk som inte har vett helt enkelt!

Så kommer jag där, susandes på Birger Jarlsgatan, mitt på Stureplan. I fel körriktning. Och tanten på cykeln som jag möter skakar på huvudet åt den förvirrade dåren som får väja för bilister och annat. Och min överlägsenhet försvinner på nolltid.

Imorrn är jag ledig förresten, kristus for ju upp till himlen för ett antal år sen. Så jag ska fira det genom att hänga med nyligen hemkomna Emelie till stallet (ska även jobba där sön-mån, jag som aldrig skulle återvända. Haha.), vara med kusin Sarah i stan innan jag ska till Kulturhuset för den där forskarintervjun om jag varit med om våldsamheter eller övergrepp. Ska svara som kungen; "nej...det har...Nej."


Haha kolla vilken råcooling jag hittade i arkivet...anledningen till att det finns mer bilder på Freddie än på mig i den här bloggen är för att jag som bekant inte är lika fotogenisk som henne. Och jag känner inte för att offentligt förudmjuka mig så mycket...varje dag. För sju personer. Så.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: