bloggenjosse

förresten,

Kategori: Allmänt

i lördags när jag var själv såg jag i tv-tablån att dom skulle visa "kvällen är din" på fyran. Läste lite om det och det verkade ju kul. Så klockan åtta bänkade jag mig.

Det första jag fick se var det breda leendet av Martin Stenmarck, och det förföljde mig i trettio minuter tills jag stängde av pga Stenmarck-överdos. Snacka effektiv reklamtid i 45 minuter eller hur länge dom kör! Det handlar ju om att "vanliga svenssons" ska få sina 2 minutes of fame på en scen, och det är ungefär 2 minuter av programtiden de syns. Resten av tiden uppträder redan nämnde Stenmarck med sin nya låt, han berättar om hur han ska "blåsa" deltagarna, han byter om till valfri "blåsningskostym", han berättar en gång till hur blåsningen ska gå till, han blåser deltagaren, och därefter är det en kort film om deltagaren och sen själva uppträdandet. Man undrar i vilken aspekt kvällen är deltagarens, för själva blåsningstillfället verkar ju också vara en del av framträdandet. Annars kan man ju knappast döpa ett program till "Kvällen är din"?? Snarare "Kvällen är Stenmarcks (och ingen annan!!)"

Förövrigt förföljer han mig nu via sin jobbiga radiohit vad-den-nu-heter, gah aldrig hört sämre engelska nästan! Näst Saade haha.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: