bloggenjosse

män är män och män är dumma, för de vill ju bara knulla

Kategori: Allmänt

Gud igår var jag sjukt stressad! Hela dagen var förresten fucked upp, skulle på morgonen hitta laddaren till mp3n för att sistamin-ladda innan jag susade iväg till jobbet. När jag springer (bråttom förstås) till marcus rum eftersom den jäveln ofta snor min laddare, så fastnar (ja jag tog med mig hörlurarna, varför? Tja.) hörlurareländet i nåt så att den ena hörluren slits av. När jag i halvt panik över tiden och halvt panik över hörluren störtar in i mitt rum är det första jag ser laddarjäveln som ligger på golvet bredvid datorn... hm.

På jobbet var jag trött, men det gick rätt fort att jobba ändå! Ni vet att jag jobbar i butik i Gamla Stan just nu? Till 30 aug? Som säljer tantgrejer. Och jag har hand om butiken helt själv. Vilket innefattar diverse uppgifter som öppning/stängning, kassa, städare, lagerarbetare, sorterare, kundbiträde och smakråd. Igår kom en amerikansk dam och köpte lite grejer. Hon undrade om det var taxes på sakerna. "Nej!" förkunnade jag stolt, kom ju ihåg vad Aurelija (chefen) lärt mig, USA-snubbar och diverse ska ha tax free och då skriver man en check. Hur man nu skrev den nu igen.

Jag skrev in totalbeloppet som hamnade på typ 2400, sen skulle jag skriva refund. Min hjärna arbetade på högvarv medan den funderade på vad refund faktiskt betydde. Någonstans ekade Aurelijas ord om "refund" men jag kunde absolut inte placera det, och hittade istället på att Aurelija sagt att man alltid skriver 0 kr på refund.

Det var först när hon gått som jag faktiskt tittade i hjälpmanualen till den där taxcheckhäftet, och upptäckte att refund är typ det som gör tax free, belopp som man får tillbaka på hur mycket man köpt. Så tex skulle denna dam ha 300 spänn tillbaka. Och det var först långt senare jag även upptäckte att jag snyltat tanten på 60kr extra eftersom jag slagit in för dyr tröja till henne. Hm.

Efter mindre disasters stressade jag iväg till Sarah på hennes student. Jag hade på morgonen världens kläddilemma eftersom jag redan DÅ var tvungen att ta med alla outfits jag skulle ha under dagen, inkl den till utgången med Camilla efter mottagningen.  Så jag hade hafsat med halva garderoben i en påse, för säkerhetsskull. Därför bytte jag till någon lång tröjgrej och strumbyxor efter jobbet. Det såg inifrån butiken ut som att det var typ mulet ute. Steg ut i friska luften i strålande sol och +27 grader. Fuck.

Var också sen eftersom det tagit tid att stänga butikeländet. Och tunnelbanan fortsatte åka i all evighet ända till slutstation, så när jag kom fram bytte jag till buss, och tillslut var jag framme i kusinhoods. Det var så himla varmt! Kunde inte resista. Efter snabba blickar runt mig hoppade jag in i en buske och bytte kläder. Högamidjanshorts och svart tröja. Haha, jag hade en blodfläck mitt på magen på den tidigare tröjan så det var dels därför jag bytte också. Min nagel började blöda lite sådär lägligt under bussresan.

I alla fall, så jag hoppade ut ur busken fort som fan, med diverse löv och spindelväv i håret. Sedan var jag ready to meet studenter och deras följe! Var dock en disaster på mottagningen. Hoppade upp och ner som en otålig känguru för att jag var så stressad till Camillas och min mötestid eftersom vi bestämt en tid och jag sedan inte orkade tänka hur jag skulle åka på annat vis in till stan. Tillslut fick jag iväg familjen så de kunde skjutsa mig. Dock skulle Marcus tydligen övningsköra JUST då och JUST då var det även byggarbeten och KÖER, 10 på kvällen.
Det tog sin lilla tid att ta sig in, men när jag väl var inne i stan blev jag och Camilla fulla i ett nafs, sedan var vi ute natten lång. Medan jag spanade efter min älskling. Ja, Daniel Adams-Ray, men man vet ju aldrig, NÅNSTANS måste han ju festa?? Kanske där jag befinner mig? Jag träffade inte DAR. Däremot träffade jag en kort (kortare än mig iaf) norrman, som tyckte längden var helt okej för då kunde han vara Napoleon (...) och som nu har spammat mig med sms.

Gah är så taggad på utgång! För att jag är så jävla kär i Daniel Adams Ray. För att jag vill ragga och för att jag vill glömma livet för en stund. Blö nu måste jag verkligen sluta skriva. Fan vilket messat inlägg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: