bloggenjosse

heyya

Kategori: Allmänt

ledig dag igen, dags för uppdatering!

Det är så skönt här, solen skiner ofta, när det inte blåser så mycket blir det riktigt varmt så man kan ha bara linne och tja stalljobbet är tufft. Har fått så mycket muskler sen jag kom hit! Damn. Är riktigt stolt. Sen känner jag verkligen när jag står i en box och sliter för att få bort all skit eller häver upp en 30kg kaka med halm på en skottkärra att; förfan, det kanske räcker såhär! Alla drömmar om gård med hästar etc, när man håller på med det på det här sättet varje dag känns en månad och tio dagar väldigt lagom.

Så vad ska jag göra till hösten? Just nu funderar jag (man hinner fundera mycket medan man mockar) på att jobba under sommaren och försöka resa iväg igen till hösten. En lite mindre tidsbestämd resa. För jag har ingen aning om vad jag vill bli eller vill plugga, så varför börja med något jag kanske inte gillar? Jag kommer ändå bara vara 20 år då typ.

Annars då, det är som sagt kul här med rätt omväxlande arbete. Igår skrittade vi stallchefens tävlingshästar, två ston och en hingst. Jag fick hingsten. Som används till avel parallellt med tävlingar. Han är helt galen och stöter på allt han ser, speciellt nu när stona är brunstiga. Även om man rider förbi hans box med en valack börjar hingsten hoppsa upp och ner i sin box och frusta upphetsat medan han gnäggar hest typ "åhh frust, läckra pudding, frustt!!".

Idag när det var lediga dagen var vi hemma, och jag har typ inte suttit ner i sträck så mycket under de två och en halv vecka som gått.! Kollade på MTV bla, och Lady Gagas nya video dök upp (till Born this way/Express yourself). Gud så dålig den var! Astråkig, trista färger, hon i mitten vickandes i bh och trosor och ful sminkning´och lite halvslött rappandes "dont be a drag just be a queen". Jag trodde det skulle vara världens färgexplosion och roligheter, tji fick jag!

Nä nu ska jag sova. Gnattt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: