bloggenjosse

get some

Kategori: Allmänt

Heeeh okej. Damn.

Det gick bra att provjobba idag. Jag susade in på Wayne's prick fem i åtta, fick en jobbtshirt i strl 36 (... tur att jag hade linne under annars hade kunderna fått se en YTTERST osmickrande mage flasha förbi) och fick hoppa in direkt bakom kassaapparaten.  som jag aldrig stått bakom i hela mitt liv. Mitt i frukostrusningen en fredag. Men det gick bra, ibland tryckte jag fel belopp, fel betalningssätt eller fel beställningar. Vissa var ju SEB-arbetare som skulle ha rabatt (fanns tom en spec knapp för det) och då skulle jag försöka se vem som jobbade på SEB och vem som inte gjorde det. Det var svårt. Dom skulle ju se lite kostymiga ut men om de såg uppklädda ut, men hade sneakers på fötterna, kunde det vara en SEB-gubbe då?

Ja, jag höll på så lite till klockan elva då tjejen som hade hand om det sa att jag jobbat skitbra (så säger alla) men att hon måste tänka på det (så säger alla) och skulle ringa (så säger alla). Så jag får se. Sen var jag på en intervju i en lin-butik i Gamla Stan där jag nyss fick reda på att jag, hehe, fått jobbet! Så jag ska dit på måndag! Kruxet är att jag inte vet om jag ska jobba heldag då eller bara skriva kontrakt, för klockan 4 ska jag ha intervju i Solna C på en juicebar (haha! Sofias hoods! och numera även Frasses, hehe) och på tisdag ska jag på intervju för VRE Education. F.ö fick jag världens läxa av dom att typ framföra en planering över en lektion för en klass. Vafan. Senast jag hade en sån gick det ju åt helvete. Men men.

Åh jag är så dålig på att hejda tåget liksom! Alltså, tex så att jag såg ju i kalendern att jag hade intervju kl 16. Men jag tänkte först att det kanske inte var heldag, sen började tanten babbla om "så får du jobba den dagen" och då slog det mig att hon kanske menade heldag ändå, men då ville jag inte hejda henne för hon lät så glad och jag hade ju fått jobb och om jag sa något kanske jag inte fick jobbet ändå. Fast fan. Äh. Åh. Jag kanske kan säga att jag ska till tandis eller något så jag kan åka därifrån tidigare. Hon verkade ju snäll. Och första dagen är ju inte så seriös, typ.

Nu ska jag röra lite på mig. Är fortfarande sjuk btw. Låter som en kraxande kråka.

Kommentarer

  • ullis säger:

    awesome med jobben! :D

    2011-05-28 | 17:33:29

Kommentera inlägget här: