bloggenjosse

looking-for-job-aholic

Kategori: Fotografier

Ja, jag försökte ringa den där snubben femtio ggr men han svarade aldrig på MINA samtal så jag struntade i det. Cyklade istället in till stora staden sthlm! Sedan började jag sökandet efter Jobb, bla på Ica Roslagstull där dom inte ville anställa mig för att jag var från Danderyd! Amen hallå! Det är ju inte som att jag sa Alby eller Tensta (skojar bara, förlåt alla som inte förstår skoj), men hans anledning var att innanför tullarna känner man lite mer "gemenskap" och "det är kul för kidsen att kila ner här och jobba". Hans kids och jävla gemenskap kan ta sig (ända tills han ringer och erbjuder jobb).

Något Waynes-café var rätt positivt och en på Espresso House i gamla stan var också snäll. Annars var det som det brukar när man söker jobb i Stockholm. Men jag tar nya tag, åker lite tidigare nästa gång med lite fler CV:n, lite mer jävlar anamma och FINKAMMAR stan. Och när den är klar betar jag av förorterna. Så jävla svårt kan det väl inte vara att få ett jävla jobb??

Jag har f.ö märkt att jag svär rätt mycket i bloggen. Ska försöka bättra mig. Förlåt att jag aldrig sagt förlåt. 

Tänkte lägga upp lite bilder nu! Sånt är ju alltid kul. Inga från Thai dock, det spar jag tills...lite senare. 




Frasse
















 

Kommentarer

  • Willium säger:

    boooooring

    2011-05-25 | 07:44:01

Kommentera inlägget här: