bloggenjosse

nej nej neeeej!!!

Kategori: Allmänt

Åh, fan också! Jag min enfaldige egoist skulle titta på Ridsports hemsida om inte min artikel borde ligga där. Så ser jag att det står något om Jan Svanlunds minneshoppning.

För er väldigt obildade&okunniga är Jan Svanlund en SVTreporter som började med motorsport men övergick till att kommentera hästsport. Utan att han ens var delaktig inom ridsporten själv, han lärde sig fort och blev den bäste. Han var en OTROLIGT bra kommentator som gjorde varenda sändning (förutom själva tävlingen) intressant!! Detta tyckte jag alltså även innan han dog. För så var det. Den 26 mars, på Freddans födelsedag och allt, så dog han efter en kort tids sjukdom. Och här har jag lallat runt i snart två månader ovetandes!! Det känns jättehemskt.

Fan också. Det kommer aldrig bli roligt att titta på en hästtävling mer. Tror jag. Eller, äh, men jag kommer sakna honom i alla fall. Han kommenterade VARENDA tävling och avslutade med typ "vi ses nästa vecka när SVT sänder från världscupen i Jerez" och typ :Dgubbe efter haha. Nejmen verkligen. Och han såg jätteung ut, han var tydligen 69 ändå!

Men ååh det här var jättetråkigt! Och han kämpade för att ridsporten skulle få mer plats i tv och gah! Bäst att jag sover nu för kvällen är ändå förstörd. Helvete.


Lotta Björe till vä och Jan Svanlund till hö. SER NI HUR SNÄLL HAN SER UT?? faaan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: