bloggenjosse

stygn i foten

Kategori: Allmänt

chacha bloggish!

ar i bangkok just nu, vi har lamnat sodra thai bakom oss och ska nu vidare norrut mot chang mai! Ska kolla info om det strax sa vi ar lite forberedda pa vad vi kan hitta pa..

akte nattbuss inatt fran koh lanta, sov knappt sa jag ar hur trott som helst, speciellt som jag och ullis redan avverkat tre tempel, hunnit traska igenom samma marknad fem ganger, traska till park och sova (jag) och klockan ar bara ett! bussen gar klockan sex sa vi har nagra timmar till att doda.

i vilket fall, koh lanta var helt underbart. Ville inte aka darifran:( jag raggade stenhart pa en jattesnygg thaikille som spelade i ett band pa baren som vi hangde pa varje kvall, och guuuud sa snygg han var spec nar han spelade gitarr!! hehe. Vi akte gratistaxi bak pa moppar, solade och stekte, och iforrgar tappade jag en liten parfymflaska i golvet. Inget jobbigt med det, parfymen var slut om det inte vore sa att en fucking glasbit lag kvar pa golvet. Nar jag duschat gick jag forstas direkt och trampade pa namnda glasbit. Blod overallt. Folk i chocktillstand. Jag mar bra. Det ar forst nar jag sitter pa sjukhuset i Saladan och lakaren sager att jag maste sys i foten som det brister. Jag HAtar att bli sydd i. Jag hatar nalar och sprutor och allt sant.

Som tur var kunde jag krama ullis hand medan doktorn sydde i min fot UTAN BEDOVNING, tva stygn typ, och jag forsokte att inte vara mer hysterisk an jag var och visa hur javla ont det gjorde. Jag kande ju klart och tydligt nalen sticka i huden, traden dras igenom halet som pa en trog ladervaska, och det nastan knarrade lite sa.

Sickna aventyr va! Nu maste jag planera resten av resan, ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: