bloggenjosse

ännu en måndag

Kategori: Fotografier

Fan vad svårt jag hade att sova igår! Var visserligen lite nervös inför tanken att lärarvikariera idag men jag har ändå varit i liknande situationer förut så jag försökte slappna av men ÄNDÅ gick det inte att sova! Låg och skruvade mig i minst en timma, och jag har alltid jättelätt för att sova såvida jag inte är sjuk på något vis.

I vilket fall, jag hade ställt klockan på halv sju då de ska börja ringa in en för uppdrag, jag sov med mobilen i handen (redo att svara!) och vaknade sen också prick halv. Lite nervös. Hoppades att de inte skulle ringa trots allt. Kände mig inte riktigt redo kanske. Somnade om och vaknade med ett ryck en kvart senare och kollade direkt fånen. Inget missat samtal. Hm? Såhär höll det på till åtta typ, och då tyckte jag att nu har skolorna börjat så då sov jag till nio, och hade inte heller då något missat samtal.

Så jag var hemma idag! Skönt! Även om det hade varit skönt att jobba också. För även om jag inte riktigt pallade jobba så beror det mycket på att det är första gången och jag är lat. Så fort jag väl börjar brukar jag bli jättetaggad och tycka att det är kul! Sedan vore det skönt att äntligen äntligen äntligen få jobba, något jag inte gjort på typ två månader nu. Jag känner mig väldigt obehövd!

Såsade omkring och passade på att krya på mig. Mådde lite sämre under dagen, och sedan nu på em/kvällen blev det bättre! Kanske berodde på att jag var hos Frasse. Det var kul. Skulle försöka hoppa upp på eländet för att rida ut, jag vågade inte göra det uppe vid stallet där man brukar för att jag tänkte att någon skulle se. Utifall Frasse fick för sig att dampa precis när jag skulle hoppa upp. Och vid ridbanan kunde jag inte heller sitta upp eftersom det var hopplektion där plus massa publik. Skulle se rätt stört ut om jag kom inklampandes med Frasse som hade lerig man på sniskan och en fårskinnslapp på ryggen som skulle föreställa sadel.

Fårskinnslappen ja.. testade att hoppa upp från marken då Frasse vägrade gå nära stubben som fanns mellan ridbanan och stallet. Detta ledde till att den ytterst glidiga "sadeln" gled runt och hamnade på Frasses mage medan sagda häst traskade iväg och började äta gräs. Tillslut kastade jag mig från stubben upp på hästens rygg när jag hade någon meter emellan och äntligen kunde vi skritta iväg.

Red ut igen och som vanligt när jag rider ut där red jag vilse. Fattar inte hur de andra rider där?? Ingen väg leder runt i något bra ridspår som tar nån timma utan man kan välja en väg som går till Överjärva Gård där jag hängde sist, och en till Kista Science tower där jag hamnade nu. Blev då sur och red hem. Frasse fick trava på och var trött, och det var bra för då orkade han inte bita mig som han gjorde sist. Hehe.


Frasse när han travar på

Kommentarer


Kommentera inlägget här: