bloggenjosse

det kunde visst hända även mig

Kategori: Allmänt

ÄR SÅ TRÖTT. Att ha ett liv är tröttsamt! Ska sammanfatta dagen lite kort

* Körde vid sju min kära lastbil till en tjej i Bergshamra som skulle köra den vidare till biluthyrningen eftersom jag inte skulle hinna eftersom jag

*jobbade på Älvsjömässan och Läkarkongressen idag som flyerutdelare. Kul! FETT jobbigt! Jag utförde mitt uppdrag med en liten twist, jag tittade på deltagarnas badger och såg vilket land de var från, sen sa jag hälsningsfrasen "goodmorning sir/miss" eller "hello sir/mr/miss" på det språket de pratade! Vilket kanske inte var så många eftersom jag inte kan så många språk, men engelska, franska, spanska och tyska växlade jag mellan rätt lätt. Testade även att sawasdee kaa'a folk och säga nihao och konitchiwa samt moin (på finska) men allt det där lät så töntigt att jag lät bli.

* Mina medarbetare var hur chica som helst, blonda välformade flickor i sina vackraste tjugoår, en av dem var modell och stört smal. Henne åt jag lunch med. I vilket fall kände jag mig rätt bortkommen redan från början när jag klampade in med mosigt ansikte, stripigt hår och en regnjacka som flög bakom mig som en ackompanjerande mantel.

* Stod upp hela dagen, hade när dagen var slut skavsår, blåsor och ömma fötter. Samt värkande baksida lår och axlar. Ingen läkare kunde heala mig.

* Åt tre äpplen. Måste vara rekord för mig. Det fanns äpplestationer lite här och var så man passade på tills man inte orkade mer (alltså efter tre äpplen) och när man kom på att man får magknip av för många äpplen typ.

* På väg hem på Älvsjö station tappade jag min plånbok. Inga kontanter men ändock ett oerhört saknat busskort. Samt ett kontokort till ett ekande tomt konto. Samt mitt leg och körkortet. Fan.

Har även kommit på under dagen att jag vill ta C-körkort för att kunna pröva att vara lastbilschaffis på riktigt! Fan vad grymt! Eller köra buss. Får se vart framtiden tar mig! Nu är jag så trött att jag tror att jag svimmar. bye.

Kommentarer

  • k813 camoile säger:

    blo <3

    2011-09-27 | 01:20:59

Kommentera inlägget här: