bloggenjosse

girl, interrupted

Kategori: Allmänt

Hade lite gett upp hoppet om att kunna se bra filmer på yt. De flesta filmer jag hittat nuförtiden är någon halvgammal och nån D-film. Så via nån sökning på Brittany Murphy hittade jag Girl, Interrupted som jag hört talas om någon gång! Såg den i torsdags. Fan vad bra den var! Och damn, trodde Angelina Jolie bara var känd för sina stora läppar, många barn samt förmåga att sno män men hon kunde tydligen spela teater också! I vilket fall förr i tiden och i den här filmen var hon överlägset bäst. Undrar hur gammal hon var när hon spelade in den, filmen gjordes ju -99 och hon ser ut att vara max 16-17 bast. Å andra sidan ser hon mycket äldre ut på oscarsgalan året därpå när hon var "som vanligt" (vilket då betydde rövlångt korpsvart hår, kajalsvarta ögon, hårt markerade läppar och nån slags gotharklänning som skulle gjort cruella de vil avundsjuk).

Well well. Passa på att se den filmen! I och med att jag kom in på den filmdelen fanns det massa andra intressanta titlar i related-kolumnen så jag tror jag kanske drar en rulle idag!

Om jag orkar förresten. Vaknade imorse av världens halsont, förkylningshuvudvärk och snuva. Samt lite feber. Det verkar gå i vågor gott folk. Damn.


Mycket snygg, och smal som en sparris

Kommentarer

  • sarah säger:

    Har också sett den, störd men annorlunda mentalsjukhusfilm :P

    2011-09-04 | 10:15:19
  • k813 säger:

    grymmmmm

    2011-09-04 | 17:23:05

Kommentera inlägget här: