bloggenjosse

havin' dinner

Kategori: Allmänt

Min lilla kusin Wilma fem år med min farbror är här! Alltså hennes pappa men min farbror. Hehe, det är krut i damen. Hon satt mitt bland de vuxna och förde konversationerna, avbröt och kom med nya historier.
"Titta på den här, helt sönder..." (pekar på sin gosedinosauries svans) "så man måste vara försiktig med den för den är ÖMTÅLIG" varpå hon slänger sitt älskade gosedjur över axeln.

När de vuxna sen började prata om husbygge sköt hon glatt in sina egna teorier:
"Jaa man måste skynda med bygget innan jul för annars på sommaren kommer det in vatten under huset! Hehe, pappa berätta om den där maskinen!" När han inte var tillräckligt snabb på att börja tog hon glatt över.

Jaa, jag orkade inte sitta med så mycket längre vid bordet. När jag vaknade imorse mådde jag rätt okej, men sen åkte jag till stallet för att visa hur man fixar deras hemsida, och då kände jag hur jag blev varmare och segare ju längre tiden gick. När jag kom hem mådde jag så dåligt att jag inte orkade annat än att lägga mig och sova och nu är jag varm och eländig. Fan! Pappa sa med bästa "vadvardetjagsa-minen"; "jaa jag sa väl att du inte skulle gått på konsert igår! Nu missar du den på torsdag" (han har fattat att DAR-konserten är viktig för mig). Alltså visst att vi kom hem sent men förutom 40min kön så slet jag inte ut mig direkt, jag körde ju mest bil. Jag tänker mer att det var Frasseridningen innan kombinerat med dagens powerwalk (för att hinna med bussen förstås) till Mörran som kan ha sabbat en del.

Nu ska jag ta det lugnt i alla fall och FÖRSÖKA att lägga mig i tid!! Måste friska till på mån, kan inte ringa till VRE en gång till och säga att jag är sjuk..!

Kommentarer

  • sarah säger:

    haha wilmis då ^^ "även små koppar har öron" är ett ordspråk som passar in på henne :P

    2011-09-10 | 22:28:15

Kommentera inlägget här: