bloggenjosse

highwayman med lilla lady

Kategori: Allmänt

Åhh. Äntligen hemma, haha. Mitt huvud är helt söndermosigt! Kvällen var ungefär såhär:

Hämta Ullis i Mörby
Köra till Junibackens parkering, betala 90 spänn (45 var) för tre timmar
Gå till grönan. Jag flämtade bredvid Ullis, har så dålig kondition och är typ matt osv så min maxhastighet blir inte mer än 2km/h.
Komma fram till grönan. Upptäcka köjäveln. Vafan! Längre kö än till Gaga ju!
Stå i kö, tog 40 min innan vi stannade förgott s,a,s.
För när vi stått i 40 min och hade 20 meter kvar till entrén upplyser grönanpersonalen oss om att det är fullt på grönan och att grindarna skulle stängas.
Jag och Ullis gormar okvädesord.
Vi bestämmer oss för att ge det tio min till (ifall några skulle typ dö därinne och fler folk kunde fyllas på)
Vi går efter tio min
Jag vill ha sushi
Vi åker till S:t Eriksplan
Spanar på Dovas på vägen
Hittar inget sushiställe
Hittar sushiställe
Hittar ingen parkering
Hittar parkering (efter många turer fram&tillbaka)
Går till sushiställe som hunnit stänga.
Vi går till thaiställe och raggar på thailändare, aka frågar om öppet sushiställe
Blir dirigerade till Odenplan
Åker dit
På vägen hittar vi sushiställe, woho!
Äter sushi (jag) i en port och sitter ivägen för boende i porten
Bestämmer att vi ska ragga på Dovas lite till
Åker till Dovas
Ullis låtsas att läsa busstabellen medan jag sitter i bilen och spanar, ser inget kul
Vi ska precis åka då vi ser Emma
Pratar med Emma
Åker därifrån, nu för att åka Birger Jarlsgatan hem
Ser massa HåkanHå-fans påväg hem, vill köra över dem
Råkar köra konstigt och tvingas följa strandvägen
"Råkar" köra konstigt och svänger av upp till en speciell gata för att hus-stalka lite. Mörkt och gardiner fördragna. Byt adress? Orgie? Boring.
Kör mot vallhallavägen, när vi äntligen kommer fram efter många om och men kan man inte svänga vänster (dit vi ska) just på den gatan
Kör mot Stora skuggan, att det ska vara så jävla svårt att komma hem?
Ligger i fel fil så jag kan inte svänga av mot stora skuggan. Kör mot Lidingö. Blir tutad på för sjuttiofemte gången.
Orkar inte tänka, ligger fel så vi hamnar nästan vid värtahamnen/frihamnen
Svänger vid Fortum. Håller på att köra på nån bil som just då ska ligga precis bakom och ska köra in på samma ensliga infart som vi
Svänger tillbaka, vallhallavägen fram. Äntligen!
Ullis ser Grönanaffischer på DAR och The Ark. Kör i bussfil, missar grönljus och skrämmer tanter. Allt för att få tag på affischerna!
Kör över heldraget tre gånger innan jag kan stanna vid busshållplatsen och Ullis kan springa ut och riva loss affischerna
Motorväg hem. Slipper äntligen alla enkelriktatskyltar och parkeringskyltar samt fjortisar som går över gatan utan att se sig för.
Skjutsar hem Ullis, åker hem. Lilla Lady med DAR och motorvägen är fri. Gasar på och längtar till torsdag.

Så nu är jag äntligen hemma! Men jag är glad över att vi hade sån kul kväll ändå för trots alla särgrejer som hände kändes det som en lyckad kväll och vi hade roligt! Yay! Nu hänger DARaffischen på min garderob och lyser upp min tillvaro.

Orkar ni inte läsa texten två stycken upp får ni gärna skriva om den i en sammanhängande text, jag orkade inte iallafall.


<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: