bloggenjosse

allt i sin ordning!

Kategori: Allmänt

Här har man varit utan internet sen typ förra fredagen och känt sig totalt strandsatt, jag höll på att förbereda ett inlägg med en snabbresumé om mig utifall ni glömt vem jag är. Så ser jag att jag bara haft en veckas bloggpaus! Vafan. Förr i tiden kunde jag visserligen ha frivilliga såna "pauser", mestadels för att jag hade annat att göra men nu när ALLT verkligen återknyts till internet på ett eller annat sätt är det svårt att inte ses som en typ amishmänniska bland alla fancy high-tech snubbar.

Så vad har jag gjort under min lilla internetdetox?

Ingenting.

eller, om jag ska tänka riktigt noga då. Jag har inte jobbat i varje fall, haha. Om kvällarna (de jag spenderat hemma) vill man ju helst hänga vid datorn, inrotat i ens beteende typ, och då har jag gjort musiklistor, kollat igenom typ alla bilder jag har på datorn och spelat gitarr. Nu kan jag visserligen typ bara halva Otherside utantill men till den jamsession jag Ullis och Sofia hade skrev jag lyckligtvis ner lite ackord till låtar som jag sen inte behövde använda men som nu kom väl till pass. Tyvärr var ju internet borta såpass länge att jag nu spelat Wonderwall, Video Games och Lion's Roar till leda så jag ska snabbt skriva ner lite nya låtar!! Vem vet hur länge internet finns kvar?

Idag har jag hängt med Sofia och Camilla, skjutsat puffar och varit hos Diva. Med Diva går det lite halvsegt just nu, hon har sår i mungipan så man kan knappt bromsa utan jag måste förlita mig på att hon stannar med hjälp av mitt magstöd (man rätar upp sig och spänner magen som fan). Så när jag galopperar och travar ute gör jag det på halvlånga tyglar, även idag. Det blev mest skritt men när fältet väl öppnade sig och vi for iväg efter en annan häst kom hon upp i sån satans hög fart att jag mest satt och funderade på hur man ska falla av hästen för att få så lite skador som möjligt. Hoppas mungipan läker snabbt!

Och nu är jag stört trött, jag sov typ två timmar inatt eftersom jag läste Hunger Games, den boken som alla ska läsa just nu. Jag började på den för några dagar sen (läsning är en sak man sysselsätter sig med utan internet) och öppnade boken igen igår kväll. Tyvärr hamnade tjejen på den där sabla arenan typ en fjärdedel in i boken så jag kunde bara inte släppa boken! Sen tyckte jag att jag lika gärna kunde läsa ut hela, och halv sju fick jag äntligen frid i själen när jag vände på sista sidan i boken. Den var rätt bra, spännande förstås men ganska schablonartad.

Hm, få se om jag jobbar imorrn då. Enligt hemsidan gör jag inte det (vafan?! Måste jobba ihop lite cash snart!!) och även om djävulen i mig hurrade glatt vill jag ju jobba. Får inte shoppa något mer denna månad, bara nödvändiga grejer! Måste ha mer pengar!!

Men just nu är i alla fall allt i sin ordning eftersom internet är tillbaka, tack och lov, prisa gud.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: