bloggenjosse

preppad inför hjärntvätt

Kategori: Allmänt

Åh öh pust stånk jag kommer vilja kväva mig själv långsamt imorgon eftersom jag är så dum att jag lägger mig vid den här tiden (lägger och lägger, har varken borstat tänder eller stängt av datorn än). Men jag har suttit sen jag kom hem från stallet och förberett morgondagens reklamkampanj för moderna språk - VÄLJ FRANSKA!!! till alla nybakade sexor att det inte blev bättre än såhär. Tycker det är lite kul att allt detta läggs på en ynklig liten vikaries späda axlar. Först årets första engelskalektioner, sen alla pröva-på-lektioner i franska. JAG har alltså ansvar för att eleverna väljer franska.

Har gjort en muntlig presentation typ. Argumenterande debatterande och raljerande. All the way round. Så nu jävlar. Barna ska inte få en syl i vädret, min mun ska klappra värre än något som klapprar!!

Apropå stallet förresten, det var skitkul. Förstås. Jag visste inte hur hästen jag skulle ha såg ut, och eftersom den gick lektionen innan fick jag fråga ridläraren när jag skulle hämta upp pållen. Pållen var för övrigt stark, jag med, den var pigg, inte jag men jag höll mig i manen och stod nästan upp i galoppen för att racea på den ännu mer hehe. Typ som back to gamla goda Diva-days. Saknar henne. Men den här hästen Aramis var så sjukt söt. Han hade jättetjock pannlugg och kollade sig jämt i spegeln när vi red förbi med en blick som sa typ "what have i become???". Men i slutet var han jättefin även om inte ridlärarn tyckte samma sak. Längtar redan till nästa tisdag!!!!

Längtar däremot inte till imorgon. Vetefan hur jag ska ta mig upp, och jag kommer knappast ha något att se fram emot.

kanske att det är en dag mindre till tisdag <3

lingonbuske från farmor&farfars skog

Kommentarer


Kommentera inlägget här: