bloggenjosse

svampmacka

Kategori: Fotografier

Släpade mig upp vid tolv idag och åkte med freddie till rydbo och plockade kantareller. Eller, i början vadade vi mest genom högt gräs och gick in i spindelväv osv. Jag var sjukt seg eftersom jag la mig jättesent igår kväll IGEN och eftersom jag bara hittade barr i håret och inga svämpz blev jag irriterad.

Freddie hittade de första kantarellerna, sen gjorde jag årets fynd i form av en liten glänta fylld med stolta kantareller. Pigghetsnivån höjdes en smula, och en halv korg svamp senare (typ 3 h) åkte vi hem.

Och nu har jag ätit en svampmacka och äggröra med svamp i. Fyfan vad gott. Fyfan vad sur jag blir om Marcus har ätit upp mina kantareller när jag kommit hem. Ska ju iväg och rida på hästar för första gången på ett halvår!!!

EWW SER JU UT SOM DET SITTER EN SPINDELJÄVEL DÄR!! HELT FEL, DET ÄR MOSSA

SVAMP<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: