bloggenjosse

vallentuna this way comes

Kategori: Allmänt

Åsuckåstönåpuståöh.

Alltså jag är så jävla slut i huvudet. För det första var jag sepetrött när jag skulle upp (kl 8) imorse (egentligen halv åtta). Men jag tyckte mig ha såpass bra med tid att jag kunde sova lite längre, sen skulle jag tanka och sen var jag där på en 80-väg, körandes i tja, snabbare än 80 i alla fall.

Ni undrar vad jag skulle göra. Var ju frilansare idag förbövlen. Nationell dressyrtävling i Vallentuna. För det första skulle jag ta reda på hur det gått ("en kommentar tack!") i lördagens grand prix-tävling, och sen skulle jag bevaka en klass på morgonen, paus 4 timmar och sen en på eftermiddagen.

Jag var ju inte ute igår, däremot var jag på middag och sen hämtade jag mamma och pappa från kräftskiva vid 2, blev raggad på av den fulla värden och satt där och snackade ett tag.

Så, jag var trött. Försökte komma på smarta frågor att ställa som var lite dressyriga (hade ju redan skrivit upp massa men alla gick ju banne mig i stilen "hur kändes det att sitta på hästen?" "vilken hand hälsade du med?") och det misslyckades jag med med min sega hjärna så när jag intervjuade vinnaren i intermédiaireklassen fick jag dåliga svar till dåliga frågor. Fast hon var jävligt dryg å andra sidan.

Sen när jag sovit lite i bilen och taggat om till sista klassen (kür) så var hela drk-ligan där, boringboring. När tävlingen och prisutdelningen var klar ville jag ha kommentarer från vinnaren, domaren och arrangören. Arrangören kan man alltid ta sist, dom är kvar längst alltid. Domaren stod precis bredvid och såg ut att vara väldigt redo att ge sig av, och segerryttaren hopsade runt lite på banan så jag kunde lika gärna ta domaren först. Han var dock lite ovillig att svara (jag; "skulle jag kunna få ett domarutlåtande om klassen? *brett leende*", han på skånska: "eh va? Jaha, vad vill du att jag ska säga då?" jag, facepalmar mig själv mentalt: "Vad du tyckte om klassen och nivån på ekipagen? *bredare leende*", han: "tja, bra." BORING).


Så eftersom han var så seg med sina jävla "utlåtanden" missade jag vinnarhelvetet, hon hade dragit när jag var klar med domaren. Fan. Tror ändå jag har tillräckligt med stoff, men jag vill ju helst ha bara en kommentar från henne typ vad hon tyckte om sin ritt och hon säger FANTASTESKT och jag kan quota henne i artikeln osv.

Jaja okej nu måste jag fortsätta förfan.

En bild från dagen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: