bloggenjosse

beväpna dig med vingar

Kategori: Allmänt

har varit på vre-kalas med Camilla där vi frossade wraps, snittar och segregerad vi-dom-känsla. Kul kul kul. Hann tyvärr inte se vem som blev årets vikarie. Eftersom vi drog.

Imorrn är jag lärare alltså, längtar INTE. Det är tråkigt att det här uppdraget blivit så motvilligt, men det känns mest som jag sitter där, försöker sjunga och spela medan jag får dubbelsidig huvudvärk och måste ägna 94% av lektionerna till att skälla ut barnen/försöka få dem tysta. Det är det enda jag gör ju!! Klart att man inte orkar med sånt jobb. Men jag ska snacka med lite rektorer och såna som kan tänkas ha bättre koll än kålrötterna i expeditionen. Inte för att vara sån men det är två tanter som har huvudena uppe i det blå och inte har någon som helst struktur på arbetet eller koll på vad som ska göras. Det enda som görs är att planera fredagsfikat i lärarrummet typ.

Är så himla trött nu. Måste planera morgondagen bara innan jag kan sova. Kan fortfarande inte bestämma mig för om bil eller tub blir bäst, tror nästan tub med tanke på vädret. Har dock puffning direkt efter så jag har gaaanska bråttom efter jobbet. Tänkte för övrigt byta låt från war is over till tänd ett ljus, känns som att det blir bäst på alla plan att ta en svensk låt istället för engelsk, och den tror jag fler hört också. Tyvärr.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: