bloggenjosse

happy christmas your arse i pray God it's our last

Kategori: Allmänt

Jag har tänkt skriva flera dagar nu, men det blir liksom aldrig av. Under dagen när jag jobbar kommer jag på massa kul grejer att skriva om men sen glömmer jag bort det på kvällen/pallar inte. 
 
Jaja. Ingen mer hjulstaskola iallafall! I måndags, min sista lektion, gick åt helvete. Eller, den började jättebra med en F-klass på endast tio elever. Det var lite rörigt då och då men vi lekte ju en jullek så det var jag ändå med på. Sen bjöd jag barnen på pepparkakor, lekte hobbypsykolog till en bråkig kille och myste runt i min egen förträfflighet. Deras lärare hade sagt att jag inte hade flera lektioner dock för alla tvåor skulle göra något annat, typ (: "gå å sjåppa elle nåt, dä ä väl råligare än att vara här", hon var finska). Jag blev lite lätt misstänksam dock, så jag satt i klassrummet och spelade gitarr för glatta livet. 2A kom aldrig till sin lektion, så ganska lättad över att jag kommit undan dagen så pass enkelt plockade jag ihop och gick. Innan jag tänkte åka hem gick jag försäkerhetsskull förbi 2Bs klassrum för att se så jag inte gjorde något dumt genom att gå hem, och tur var väl det för likt förbannad skulle jag ha den där sista lektionen! 
 
Som var ett enda inferno av skrikande springande bråkande vrålande barn. ÅÅÅÅH. "Kan du inte vara lite strängare?" bad några tjejer då och då när ljudnivåns yttersta galaxer sprängdes, och jag stod mest som en nervös dirigent med en upprorisk orkester och kastade ut några "NEE hörni nu dämpar vi oss va!". Det var rätt motvilligt som jag bjöd ungjävlarna på pepparkakor efteråt, och sen höll jag på att bli överkörd av en hord ungar som skulle ha en till (och en till..) pepparkaka. 
 
Efter mina meriter på skolan har jag bara kört bring citymail. Lugnast så. Även om jag förvandlas till en människohatande surfitta som halkar runt i snön på vingliga cyklar har jag mer kontroll i den situationen.
 
Vet inte vad som orsakat det riktigt, men min julstämning har verkligen nått sin lägstanivå under december nu. Jag lyssnar på jullåtar men med en håglöshet som inte fanns i slutet av november/början av december. Jättetråkigt! Jag ser i och för sig fram julfirande hos farmor men inte på samma sätt som det brukar vara (undantaget förra året då jag var grinchen typ). Det kommer bli mycket svåra övervägningar i jul och uppoffringar men man kan ju hoppas att de leder till en annan slags vinning? Annars känns allt detta jävligt meningslöst. Nu måste jag sova, är sjukt jävla sepetrött och ska upp fem typ. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: