bloggenjosse

hehe orka mig

Kategori: Allmänt

Klockan är nu halv fyra och här sitter jag och försöker hitta motiv till nästa teckning. Har nämligen, trots att jag köpte en dyr presentpåse med massa teer och godis och annat elände fått för mig att farmor&farfar ska ha en teckning också. Freddies är egentligen klar, men eftersom jag har svårt att slutföra saker vågar jag inte släppa den än utan ska vänta med den lite så jag kan se den med nya ögon senare.
 
Men hursomhelst, den andra teckningen. Farmor gillar hästar med lång pannlugg och man så jag antar att det är ett kallblod, en draghäst jag borde göra. Jag har typ en bild i huvudet över hur den ska se ut men jag måste ha något att rita av från och det är jävligt svårt att hitta just en sån bild jag föreställt mig. Den ska helst ha frost på mulen och antingen titta bort medan den är fotad snett bakifrån eller så ska den vara fotad snett framifrån och den är lite uppjagad eller så ska jag göra två slädhästar som ser ut att jobba och slita i snöyran.
 
Har lite stoff att gå efter i alla fall. Jag tänker inte lägga mig än. Här lever jag efter devisen att vara vaken dygnets alla timmar! // nattugglan
 
Det här var ju en jävligt cool bild. Tyvärr lite fel vinkel (för mycket underifrån) och sen vet jag inte hur lätt det blir att få till den filtereffekten/kontrasten som bilden har...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: