bloggenjosse

Jag vill ha snötyngda hus, tusentals jul, kulörta kulor i drivor/Bjällerklang som ackompanjemang på alla julens skivor

Kategori: Allmänt

VRE ringde imorse. Jag var egentligen inte alls taggad på att jobba eftersom jag lagt mig typ tre (har vänt dygnet sen Linköping..) så med ett ganska nöjt leende sjönk jag tillbaka på kudden medan jag sa i telefonen "absolut, fast vilken tid är det?" (måste ju klaffa med puffningen också vilket det nästan aldrig gör). "Nio till halv två!" fick jag käckt till svar och jag stelnade till på kudden och masade mig upp till sittandes medan jag stånkade fram: "jamen det blir ju perfekt". 
 
Så jag var på en skola på Östermalm. Och det var rätt okej faktiskt. Klasslärare för en tvåa. Som för en gångs skull tystnade när jag sa till dem, eller satte sig på sina platser när jag bad om det. Hallelujah! Hjulstakidsen har ett och annat att lära där känner jag! 
 
Sen när jag kom hem (efter puffning) var jag tvungen att gå en promenad för att piggna till. Jag måste hålla mig vaken till ikväll eftersom jag ska bcm:a redan klockan sju imorgon, och då passar det sig inte att jag sover på eftermiddagen för att sedan vara vaken till tidig morgon, typ. Jag har ju blivit totalt julfrälst de senaste dagarna att jag till och med börjat lyssna på vinyl 107's julmaraton bara för att jag BA ÄLSKAR JULEN. Verkligen helt motsatsen till förra årets våga-vägra-jul! 
 
Jag rattade in vinyl107 och började skråla med i julsång efter julsång medan jag lyckligt betraktade istappar på lyktstolpar, frostade grenar och snödrivor längs vägen. Sen att det är jävligt halt gör ju att jag ser lite kul ut när jag går, jag går som en äldre version av mig själv så att säga. Och trots att kylan bet i kinder och händer (hade inga vantar förstås) så gick jag bara runt och verkligen myste för mig själv. Ska fan mysa hela december. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: