bloggenjosse

myser så det förslår

Kategori: Allmänt

Hej bloggen <3
 
Sitter här i mitt rum med tända ljus och en stor kopp grönt chai thé. Det är jätte mysigt. Hoppas ni har de bra också ;) Vad ska ni göra ikväll? :D <3
 
Faktum är att jag har tänt ett ljus i fönstret bara för att det är stört mysigt men jag har inget te än. Ska fixa. Tänkt blogga ett tag nu faktiskt men det blir aldrig av liksom. 
 
Nu har jag i alla fall lite bilder att lägga upp från hela julens firande. Det blev ett par styckna. Firanden alltså. Fast bilder med. Först glöggmingel här, sen till farmor med pappas sida av släkten och sen minijulafton den 27e med mammas sida. Fick fortfarande inte så många julklappar vilket var skönt, precis så jag ville ha det. Julen öht var ett enda jävla pepparkakeätarrace blandat med tomtegröt, glögg, kalkon och en avslutande ungsbakad köttbit (när Sofia Ullis jag och Camilla hade julemys) (eller det var i alla fall min benämning av det, det enda juliga var ju julmusten jag bälgade i mig. Justja, julmust har jag hinkat i mig en jävla massa nu i jul. Sjukt gott.). Men det är ju nyår nu och vid den tiden brukar man klämma lite hårdare på magen, sucka och sen släpa sig ut på en 3km joggingrunda och sen känna "fan vad det där satt fint, nu ska jag äta lite köttbullar med gräddsås. En jävla massa gräddsås!!". Så jag väntar på den känslan mest. 
 
För vad händer den tjugoandra januari tror ni? Kan ni gissa?? Thailand/Asienresan är bokad!!!! Jag går runt i ett topasblått skimmer hela dagarna som avbryts då och då med "den där kommer passa asbra i thailand" eller "när jag sitter på en strand i thailand...". Alltså tanken var ju att vi skulle besöka varje land i asien. Nu kommer vi aldrig kunna göra det pga en lite tight budget, men ett par länder utöver thailand ska vi försöka oss till! Dessa länder är än så länge okända så thailand är just nu det enda landet jag kan referera till. Men fatta. Jag åker snart!!! Ahhh!!!!!!
 
 
Här är julens bilder;
 
Med emelie på julmarknad på stortorget igen, lagom bakis och med pepparkakor till frukost medan vi kollat på ensam hemma 2. MYCKET MYSIG DAG. 
 
 
Fokus ligger på granen obs
 
 
Här är kungsans julmarknad
 
 
pjär myser med, här hos farmor
 
kusinerna hade skaffat katt. Tiger hette han, ett halvår gammal och jättejättesöt. Tävlade varje dag om att vinna hans hjärta. Om inte annat så fotade jag honom väldigt mycket. 
 
 
Såna här urtypiska jultraditioner har vi i släkten
 

i lillstugan för traditionsenliga julaftonskorvgrillningen runt trettontiden
 
 
julgranen 2012 (i plast)
 
Spanar efter tomten
 
julbordet...åååh skinka och senap fysatan vilken god kombination. Har precis återupptäckt senap så jag har (gärna grovkornig) det till allt. Korv, köttbullar, gröt och pepparkakor. 
 
Freddie och Linn läser julevangeliet (för att välsigna julklappsutdelningen)
 
Efter den kristna biten tar den materiella över
 
Hehe farmor fick en flaska sprit av pappa. Kommer inte ihåg namnet men tydligen är en shot varje dag bra för hjärtat osv. Tror inte hon såg lika glad ut över min teckning, jag satt ju hela kvällen den 23e och ritade den där hästen men jag glömde fota den. Hon kanske blev glad i hjärtat i alla fall(efter en liten shot)
 
Tiger under granen när klapparna är borta!
 
Granen hemma, dekorationen är noga planerad och uttänkt av mamma. Inte som granen hos farmor där vi kusiner körde all-in-oversize-american-special-christmas-edition. 
 
 
På den här julaftonen kan man luta sig tillbaka eftersom Freddie och kusin Ebba får de flesta paket. I julklappslotteriet vi "vuxna" hade sen fick jag en chokladask. Och jag som skulle börja träna. 
 
Mormors hund Herman
 
Efterrätten! Jättegod!!
 
Och så var glada julen slut slut slut. 
 
Ska nog kolla ett south park-avsnitt nu medan jag klunkar te. Såg innan på en dokumentär hur MJ's Bad-album kom till, har ett par program på svtplay att kolla igen som jag missade under julen nämligen. Imorrn är det nyårsafton och antagligen inget jobb! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: