bloggenjosse

vals för satan

Kategori: Allmänt

Musiklärare idag igen då. Det gick bra faktiskt, mest var det sista klassen som räddade upp dagen. För trots att jag bara hade tre klasser blev jag rätt manglad av näst sista tvåan, de var bara typ sju elever men stökade runt som 35. Det är jävla eländigt att stå vid tavlan och försöka lära dem texten till bjällerklang (jag står och vrålar BJÄLLERKLANG BJÄLLERKLANG HÖR DESS DINGELIDÅNG) och tjejerna sitter och pratar/hoppar på stolarna medan killarna vrålar eller kollar andra klassers pärmryggar. Meeeeen. 
 
Så kommer sista tvåan hej&hå. Jag var fantastiskt slut i huvudet och öppnade dörren fem minuter senare för att samla ihop mig inför sista bataljen, de var ändå dubbelt så många som klassen innan. Men ah! Vad fel jag hade! Nästan alla satt engagerat och sjöng tänd ett ljus, så långt allt väl men eftersom de flesta kan den var jag mest nervös inför eldprovet bjällerklang. Men till och med killarna tragglade igenom svåra meningar som "flingor som nu virvlar om i munter vintersång" och tillslut sjöng hela klassen, ganska hjälpligt, genom hela refrängen. Jag överröste dem med beröm när vi var klara och hade en mycket lättare känsla i magen inför fredag. Perfekt. 
 
Nu har musikhjälpen börjat förresten!! Julens happening!! Följer programmet i detta nu, från scratch det här året och jag ska njuta hela veckan. Tjoho!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: