bloggenjosse

att ta sig i kragen

Kategori: Fotografier

Ja, jag har länge och väl förnekat vinterns existens de senaste månaderna vilket kanske funkat ett tag... men nu när det är absolut helt omänskliga temperaturer ute (bortklemad som man är med värme) kan inte ens jag längre bortförklara att jag måste ha strumpbyxor under postbyxorna för att inte frysa röven av mig, eller benvärmare på händerna (vilka jag senare knyter om pannan för att jag får så ont i huvudet av kylan).

De senare exemplena kommer faktiskt straight från i fredags då jag jobbade på posten, enda dagen den här veckan faktiskt! How come? Det vet nog bara proffice, men i vilket fall fick jag jobba i fredags. "Nämen är du här" var reaktionen när jag dök upp på kontoret. Som tack för att jag som enda extraarbetaren dök upp fick jag en av de längsta slingorna och kommentaren att "kontoret stänger åtta ikväll, se till att vara tillbaka till dess!" Slutar ju egentligen fem ska tilläggas.

Men jag kämpade på, förstås var det bara villor vilket är rätt surt när man tragglar med tung postcykel genom snödrivor, snöstorm som begraver ens stelfrusna kropp i den iskalla minus tio-temperaturen.

Mina kinder var istäckta när jag var tillbaka på kontoret, det gör fortfarande ont i ansiktet sedan uppvärmningsprocessen :/

Vad jag tänkt säga med hela detta stycke är att jag borde sluta med sommarbilder och bita ihop så vi får vinterhelvetet överstökat! Så idag kör vi hästar i SNÖ! Tjoho.









Så, sista pållen här är min kära stegrande medryttarhäst Diva som fö tappat en sko. Det innebär att man inte kan rida henne innan hon fått en ny eftersom hon har broddar så hon inte halkar. Kul att hon prickade in finaste vinterdagen med strålande sol, gnistrande februaridag helt enkelt! Så det fick bara bli en promenad. SKYLL DIG SJÄLV HÄSTFAN. Skoja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: